جنگ و ریزگرد ها سرمایه را از غرب کشور خارج کرد

کد خبر: 28482
|
21:48 - 1392/04/08
نسخه چاپی
رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه در اولین اجلاس شورای روسای اتاق‌های بازرگانی منطقه غرب کشور گفت: بیش از ۷۵ درصد ازصادرات کشور به عراق از طرق استان های غربی صورت می گیرد.

به گزارش مرصاد، ظهر امروز اولین اجلاس شورای روسای اتاق‌های بازرگانی منطقه غرب کشور برگزار شد.

کیوان کاشفی در این جلسه که در محل اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: برای افزایش صادرات و کسب نتایج بهتر در این زمینه باید هم دلی ایجاد شود.

وی افزود: با وجود شرایط فعلی میزان صادرات کشور به عراق از طریق استان های غربی یعنی کردستان، کرمانشاه، همدان و ایلام صورت می گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه به وجود بر خی مشکلات اشاره کرد و گفت: کارهای کارشناسی و بررسی های دقیق می تواند مشکلاتی که وجود دارد را حل کند.

وی به پتانسیل اقتصادی غرب کشور اشاره کرد و گفت: مرزهای فعالی مثل خسروی و پرویز خان و ایلام و مریوان، شهرک‌های صنعتی و واحد های تولیدی به عنوان مهم ترین پتانسیل های اقتصادی غرب کشور هستند.

به گفته کاشفی از جمله مسائلی که سرمایه را از استان های غربی خارج است، در سال های دور جنگ و در سال های اخیر مسئله مهم ریزگرد ها است.

وی به اهمیت شهرک های صنعتی و واحد های تولید صنعتی اشاره کرد و گفت: این واحدها می توانند زیر ساخت های توسعه اقتصادی را در استان ایجاد کنند.

تشکیل شورای مشترک اتاق های بازرگانی استان های غربی به تاثیرگذاری در کشور کمک می کند

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه در ادامه تاکید کرد: همکاری ها میان اتاق های بازرگانی استان های غربی می تواند به افزایش تاثیر گذاری در کشور کمک کند و این مسئله با تشکیل یک شورای مشترک اتاق های بازرگانی استان های غربی محقق می شود.

وی در خصوص نتایجی که در نشست های مشترک اتاق های بازرگانی به دست خواهد آمد، گفت: این نتایج می تواند به هماهنگ کردن اهداف مشترک و برنامه ریزی برای راه حل های کارآمد برای حل مشکلات کمک زیادی کند.

به گفته کاشفی برگزاری سمینارها و نشست های آموزشی از دیگر اهدافی است که نشست های مشترک اتاق های بازرگانی دنبال خواهد کرد.

از ارائه وظایف خارج از توان اجلاس باید دوری کرد

کاشفی در ادامه این نشست بر لزوم هماهنگ کردن وظایف در نظر گرفته شده برای اجلاس با توان اجرایی آن تاکید کرد و گفت: باید وظایف طوری در نظر گرفته شود که این اجلاس بتواند آن را اجرایی کند.

به گفته کاشفی برای افزایش توان اجرایی این اجلاس می توان از نمایندگان مجلس، فعالان بخش اقتصادی و مدیران اجرایی استفاده کرد.

گفتنی است؛ این اجلاس با امضای تفاهم نامه میان اتاق‌های بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورهای پنج استان غربی کشور( کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام و همدان) به پایان رسید.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد