مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان کیمیا فرآیند بیستون مطرح کرد:

وضعیت صنعت کرمانشاه اسفناک است

کد خبر: 311364
|
14:41 - 1403/06/13
نسخه چاپی
وضعیت صنعت کرمانشاه اسفناک است
مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان کیمیا فرآیند بیستون گفت: اوضاع صنعت کشور در شرایط خوبی نیست و به تبع صنعت کرمانشاه دارای وضعیت بسیار اسفناکی است اما هیچ‌یک از مسئولان پاسخگوی این وضعیت نیست.

به گزارش اسلام آباد خبر ،عیسی محمدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: صنعت کشور ایران نسبت به سایر محافل اقتصادی از جمله بازرگانی، به دلیل بالابودن نرخ تورم، تحریم‌های ظالمانه کشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی ایران و مشکلاتی که در داخل خود کشور با آن مواجه هستیم وضعیت مناسبی ندارد و حتی جزو اولویت‌های مسئولان برای رفع مشکلات نیست. 

رئیس هیأت مدیره انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور استان کرمانشاه عنوان کرد: در حال حاضر قطعی‌های پیاپی برق صنایع و وجود مالیات‌های سنگین از جمله مشکلاتی هستند که برای صنعتگران وجود دارد در حالی که مسئولان در مصاحبه‌های تبلیغاتی خود، صنایع تولیدی را معاف از مالیات می‌دانند اما مبالغ مالیاتی که از تولید گرفته می‌شود نسبت به سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، بسیار بیشتر بود و خلاف همه شعارهای حمایتی است. 

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان کیمیا فرآیند بیستون اذعان کرد: متأسفانه در کل کشور اوضاع صنعت در شرایط خوبی نیست و به تبع صنعت استان کرمانشاه دارای وضعیت بسیار اسفناکی است اما متأسفانه هیچ‌یک از مسئولان پاسخگوی این وضعیت نیست و صدای مطالبه صنعتگران استان به گوش مسئولان امر نمی‌رسد و تمایلی از سوی مسئولان برای رفع مشکلات صنعت، مشاهده نمی‌شود. 

محمدی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم برای توسعه و تحول در صنعت کرمانشاه گام مؤثری برداریم و از سرمایه‌های سرگردان در سایر بخش‌ها، برای بخش صنعت جذب سرمایه داشته باشیم اولین قدم تشویق سرمایه‌داران ملی برای سرمایه‌گذاری در صنعت کرمانشاه است که باعث ایجاد تحول در این عرصه خواهد شد. 

رئیس هیأت مدیره انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور استان کرمانشاه در رابطه با مشکلات سرمایه‌گذاری در استان کرمانشاه، اظهار داشت: اولین موضوع برای سرمایه‌گذاران مزیت‌هایی است که محل سرمایه‌گذاری باید داشته باشد، این در حالی است که استان کرمانشاه از مواد اولیه، بازار مواد اولیه و بازار فروش دور است لذا باید هزینه‌های هنگفتی برای تأمین مواد اولیه، حمل و نقل برای فروش پرداخت شود. 

وی در ادامه افزود: برای کار صنعتی در کرمانشاه تجهیزات و توان فنی بالا برای ساخت و تعمیر ماشین‌آلات صنعتی وجود ندارد لذا ناچار رجوع به خارج از استان هستیم، همین عوامل باعث می‌شود که سرمایه‌داران تمایلی برای سرمایه‌گذاری در صنعت کرمانشاه نداشته باشند. 

محمدی تصریح کرد: در سنوات گذشته یکی از مزیت‌های رقابتی استان کرمانشاه، وجود نیروی کار مناسب بود که متأسفانه با توجه به تغییر نسلی و جمعیتی و آمدن کارگران ارزان قیمت افغانی، این مزیت نیز در استان کرمانشاه از بین رفته است. 

محمدی در پایان گفت: متأسفانه در استان کرمانشاه مزیت قابل توجهی برای ترغیب ورود سرمایه‌گذاران به استان وجود ندارد و از طرفی نیز برای مسئولان و مدیران این وضعیت مهم نیست و حتی دغدغه‌ای برای پیشرفت استان ندارند لذا اولویت آن‌ها راضی نگه داشتن مدیران بالا دستی در مرکز است و متأسفانه هیچ‌گونه اقدام شجاعانه و استراتژیکی برای رفع مشکلات صنعت از سوی مدیران شاهد نیستیم. 

انتهای خبر/