امام‌ جمعه کرمانشاه:

خاطیان پشیمان در دولت به‌کارگیری می‌شوند

کد خبر: 311375
|
19:24 - 1403/06/16
نسخه چاپی
خاطیان پشیمان در دولت به‌کارگیری می‌شوند
امام جمعه کرمانشاه گفت: کسانی که در گذشته به دلیل برخی از افکارشان برخلاف مصالح ملی و مواضع انقلابی اقدام کرده‌اند اما امروز از مواضع گذشته پشیمان شده‌اند، باید در دولت به کارگیری شوند.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به نقل از  شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته کرمانشاه ضمن دعوت خود و دیگران به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: اگر شخصی تقوا پیشه کند خداوند متعال در تمام مشکلات زندگی برای او یک راه خروج باز می‌گذارد که هیچ‌گاه به بن‌بست نمی‌رسد، یعنی زندگی اهل تقوا بن‌بست ندارد و همواره رزق و روزی او را می‌رساند. 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه عنوان کرد: اگر کسی در زندگی به خدا توکل کند، خداوند همواره اداره‌کننده اوست و خداوند به همه اعمال او رسیدگی می‌کند؛ همان‌طور که می‌بینید خداوند، مردم غزه را با دست خالی در مقابل دشمن تا دندان مسلح استوار کرده و آن‌ها را رها نکرده است و با توکل بر خدا این مردم مظلوم پیروز خواهند شد. 

غفوری اذعان کرد: خداوند برای هر چیزی یک اندازه‌ای قرار داده است و ما نباید توقعات بیش از اندازه داشته باشیم چرا که ممکن به مصلحت نباشد و دچار تردیدهایی شویم که ایمان ما را دچار تشکیک کند، لذا تنها راهی که باعث می‌شود انسان مؤمن زندگی مطلوبی داشته باشد، رعایت حدود الهی، احکام و شریعت اسلامی است. 

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به دو مبحث مهم در سطح ملی و استانی، خاطرنشان کرد: در سطح ملی، مباحثی میان جناح‌های سیاسی و افرادی که به نوعی از جناح‌های سیاسی تبعیت می‌کنند، در خصوص موضوعات مختلف سیاسی وجود دارد که در شرایط جدید و استقرار دولت چهاردهم، نگرانی‌هایی را گوش‌زد می‌کند که چه شرایطی را تجربه خواهیم کرد. 

وی در ادامه افزود: نیروهایی که تقید جدی به انقلاب و مواضع مقام معظم رهبری دارند، از به‌کارگیری افرادی با سوابق امنیتی و محکومیتی که به کار گرفته می‌شوند، ابراز نگرانی می‌کنند که بعضاً مورد تأیید دستگاه‌های نظارتی نیستند و آن‌ها را رد صلاحیت کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: از طرفی دولت و رئیس‌جمهور بر این مطلب پافشاری می‌کنند که بحث وفاق ملی، هزینه‌های بسیاری دارد و باید کسانی که در گذشته دچار سرخوردگی شده و به دلیل برخی از افکارشان برخلاف مصالح ملی و مواضع انقلابی اقدام کرده‌اند اما امروز از مواضع گذشته پشیمان شده‌اند و می‌خواهند به مردم خدمت کنند، باید در دولت به کارگیری شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه تأکید کرد: اکنون در مرحله تحقق دولت اسلامی هستیم این مراحل چندگانه که مقام معظم رهبری ترسیم کردند پنج مرحله است و امروزه در مرحله سوم تحقق دولت اسلامی قرار داریم، لذا دولت و دولتمردان باید باید شرایط گرفتن مسئولیت در دولت اسلامی را داشته باشند که همه‌ این شرایط در بیانات رهبر معظم انقلاب آمده است.

غفوری بیان کرد: امیدواریم مسیری که دولت چهاردهم مدعی است منجر به تشکیل و شکل‌گیری دولت اسلامی شود، کما اینکه شهید رئیسی انصافاً در تحقق این شعار بسیار مقید بود و برای تحقق دولت اسلامی بر اساس ویژگی‌هایی که رهبر معظم انقلاب فرموده بودند، تلاش می‌کرد.

امام جمعه کرمانشاه در رابطه با موانع تحقق دولت اسلامی اظهار کرد: اگر بینش و ایمان اسلامی در بین دولت‌مردان ضعیف باشد محال است که دولت اسلامی موفق شود، بنابراین باید انتخاب دولتمردان از میان کسانی باشد که نسبت به مراتب ایمان و بینش اسلامی یقین و اعتقاد راسخ داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به عدم باور به ظرفیت‌های درونی کشور و نظام توسط مسئولان، گفت: اگر مسئولان دولت به ظرفیت‌های درونی کشور، نظام، مردم، جوانان و نخبگان ایمان نداشته باشند، در تحقق دولت اسلامی موفقیت حاصل نخواهد شد و دولتمردان باید مراقب این موضوع باشند.

غفوری با بیان اینکه دولتمردان نباید به بیگانگان اعتماد کنند، بیان کرد: اگر دولتمردان ما به نسخه بیگانگان اعتماد کنند به بزرگ‌ترین مانع برای تحقق دولت اسلامی اعتماد کرده‌اند، چرا که دولت اسلامی، دولتی است که در آن نباید به نسخه‌های بیگانگان که با سوءنیت و سونظر علیه ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران نوشته شده، اعتماد کنند و دولتمردان نباید با اعتماد به دشمن از دسیسه‌های او غفلت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه اذعان کرد: دولتمردان نباید دنیازده و اشرافی‌گری باشند چرا که اشرافی‌گری و زندگی‌های تجملی دولتمردان، مایه ننگ برای کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه کرمانشاه گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند، شهید رئیسی الگوی تراز مدیریت در دولت است چرا که شب روز را نمی‌شناخت و با سادگی زندگی می‌کرد و در این راستا نباید کم‌کاری، کم‌انگیزگی و سستی در انجام امور صورت گیرد.

غفوری در پایان با بیان اینکه اگر در دولت چهاردهم مبارزه با فساد الگو نشود، دولت اسلامی محقق نمی‌شود، تأکید کرد: دولت باید مبارزه با فساد را در همه سطوح الگو قرار دهد و اگر بخواهیم بر اساس نهج‌البلاغه و منشور بیانات رهبری عمل کنیم باید مبارزه با رانت و فساد در همه مراتب و سطوح به عینه انجام شود، که دولت اسلامی تحقق پیدا کند.

 

انتهای خبر/