در iOS 7 با حرکت سر به گوشی خود فرمان دهید

کد خبر: 27951
|
13:29 - 1392/04/07
نسخه چاپی
آیا سیستم عامل IOS 7 به کاربران امکان کنترل آی فون و آی پاد با حرکات سر را می دهد؟

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، برخی شایعات می گویند سیستم عامل آینده اپل ممکن است به کاربران اجازه کنترل دستگاه های خود با حرکت تند و سریع سر را بدهد.

ایده کنترل آی فون یا آی پد با حرکت ممکن است بیش از حد بعید به نظر برسد. اپل گفته است در جدیدترین iOS 7 نسخه بتا، ویژگی فرمان گرفتن دستگاه از طریق حرکات سر نیز گنجانده شده است.

با یک حرکت سریع و ساده سر به سمت چپ یا راست، کاربران می توانند رفتن به صفحه اصلی برنامه ها را انتخاب کنند، و یا صدای دستگاهشان را کنترل نمایند.

این ویژگی ها گزینه های در دسترسی هستند که باید توسط کاربر فعال یا غیرفعال گردند. به طور معمول گزینه های در دسترس برای افراد معلول شنوایی، بینایی و یا اختلالات فیزیکی طراحی شده اند. به نظر می رسد این ویژگی همچنین می تواند برای هر کاربری به صورت منحصر به فرد نیز سفارشی شود.

در مورد IOS 7، اپل گفته است که این سیستم عامل مطابق با نگاه و احساسات کاربر مجدداً طراحی شده است. این شرکت اعلام کرده است که همه چیز، از جمله آیکون ها، دکمه ها، و طرح های رنگی صفحه نونما شده است. گفته می شود صفحه نمایش یک ظاهر سه بعدی داشته و یکی از ویژگی های آن دسترسی سریع به روشنایی، صدا، حالت هواپیما، بلوتوث، حالت مشغول و چراغ قوه با اعمال یک حرکت سریع به سمت پایین دستگاه می باشد.

نسخه بتای اولیه IOS 7 دو هفته پیش درمعرض دید متخصصن گذاشته شد و نسخه بتای دوم، روز دوشنبه منتشر شد. بسیاری از منتقدین و متخصصان شروع به انتقاد از این سیستم عامل نموده اند.

هنوز راه‌های بسیاری برای آموختن و یادگیری نحوه صحیح حرکت دادن سر وجود دارد. هنوز معلوم نیست آیا این شایعه سرانجام در نسخه نهایی IOS 7 به پایان خواهد رسید یا نه؟

اپل تاریخ دقیقی برای عرضه نسخه نهایی IOS 7 به بازار اعلام نکرده است، شاید پاییز امسال وهنگام معرفی گوشی جدید آیفون، این اتفاق رخ دهد.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد