شهر مرصاد همیشه حماسه ساز بوده است / گزارشی از شور انتخاباتی مردم شهرستان (1) / بازاریان و کسبه شهرستان

کد خبر: 19257
|
09:08 - 1392/03/16
نسخه چاپی
شهر مرصاد همیشه حماسه ساز بوده است / گزارشی از شور انتخاباتی مردم شهرستان (1) / بازاریان و کسبه شهرستان
در این سلسله گزارش ها که تا زمان برگزاری انتخابات از پایگاه خبری تحلیلی اسلام آباد خبر منتشر می شود هدف انعکاس شور و شعف مردم شهرستان برای خلق حماسه سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراها است.
در این سلسله گزارش که تا زمان برگزاری انتخابات از پایگاه خبری تحلیلی اسلام آباد خبر منتشر می شود هدف انعکاس شور و شعف بمردم شهرستان رای خلق حماسه سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری و در انتخابات شوراها است.
شهر مرصاد در طول تاریخ مبارزات با رژیم خیانتکار پهلوی و جنگ تحمیلی و بعد از آن، همیشه حماسه ساز بوده است و حضور پر رنگ مردم این شهر همیشه قهرمان در تمامی مناسبت ها و رویدادها خود گواه بر این مطلب است.
بنا بر وجود داشتن چندین طایفه بزرگ در شهرستان مسئله قومیت گرایی در انتخابات همواره یکی از عواملی بوده است که در انتخابات شهرستان اسلام آباد غرب مورد توجه بوده است و متاسفانه بعضا باعث بروز مشکلاتی در شهرستان شده است.
در انتخابات شورای اسلامی شهر امسال نکته قابل توجه رقابت جوانان تحصیل کرده با اعضای سابق شورای شهر می باشد .
در اولین گزارش به سراغ بازاریان و کسبه شهر آمده ایم، کسانی که همیشه بازار انتخابات در میان آنها گرم بوده است و طی جلساتی منظم و منسجم لیست کاندیداهای مورد حمایت خود را اعلام می کنند.
آقای "م. نورایی" از کسبه اسلام آباد غرب در پاسخ به خبرنگار ما که از او پرسیده است " معیارهای انتخاب شما برای انتخاب فرد اصلح چه بوده است؟" می گوید: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی های خود معیارها را مشخص کرده اند و من نیز با استفاده از این معیارهای معظم له و مشورت با بزرگان و سیاسیون شهر فرد مورد نظرم را انتخاب می کنم. اما در انتخابات شورای شهر، تمام سعی ام این است که از قومیت گرایی پرهیز کنم و با شرکت در جلسات کاندیداهای محترم بتوانم افرادی را که برای آبادانی شهرم آمده اند را انتخاب کنم.

آقای "د. مرادی" از بازاریان قدیمی شهر در پاسخ به سوال، آیا قومیت گرایی و عدم توجه به سوابق را در انتخابات شورای شهر می پسندید؟ گفت: متاسفانه قومیت گرایی جزئی از انتخابات شورای اسلامی شهر می باشد و نمی توان منکر آن شد اما بحمد الله با حضور جوانان تحصیلکرده و با نشاط در عرصه انتخابات شوراها، مردم شهرستان اسلام آباد غرب با حماسه آفرینی خود افراد لایق را انتخاب می کنند تا زمینه پیشرفت شهرستان هر چه بهتر و بیشتر از قبل مهیا شود.
آقای "م. و" از بازاریان اسلام آباد غرب در پاسخ به سوال " برنامه های اقتصادی چقدر در انتخاب شما از بین کاندیداهای ریاست جمهوری تاثیر دارد؟ " گفت: متاسفانه مسئله گرانی و عدم ثبات مسائل اقتصادی در کشور ما در این مقطع از زمان پررنگ تر از قبل است و هر کدام از کاندیداها برنامه های خاصی را برای مبارزه با تورم و ثبات بخشی به مسائل اقتصادی دارند و مطمئنا یکی از معیارهای نه تنها من بلکه اکثریت مردم، مسائل اقتصادی است و طبیعتا هر کاندیدی که برنامه های قوی و سازنده ای در زمینه اقتصاد داشته باشد از مقبولیت بیشتری برخوردار است.
خانم "س. ب" از فروشندگان پوشاک شهرستان در پاسخ به این سوال خبرنگار ما، " آیا مناظره های تلویزیونی را دنبال می کنید؟ میزان تاثیر این مناظره ها بر انتخاب شما چقدر بوده است؟" گفت: به نظر من کسانی که در شهرستان زندگی می کنند بهترین ابزار انتخابشان همین مناظره ها می باشد زیرا در مناظره ها برای ما معلوم می شود کدام کاندیدا برنامه منسجم و مبنی بر واقعیت دارد زیرا بحث و گفتگو بر روی برنامه ها میزان اشراف کاندید را بر برنامه هایش به ما آشکار می کند و بنا براین من نیز مناظره ها را دنبال می کنم و نهایت استفاده از آن را برای انتخاب فرد اصلح می کنم.
منتظر بقیه گزارشات ما باشید. 
 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد