اعتراضات ترکيه به روز پنجم رسيد/سه کشته در درگيري مردم و نيروهاي امنيتي

کد خبر: 18938
|
09:39 - 1392/03/15
نسخه چاپی
اعتراضات مردمي ترکيه در حالي وارد روز پنجم شد که گزارشات محلي از مرگ دست کم سه نفر در اين درگيري ها خبر مي دهد.

به گزارش خبرگزاري موج، در ادامه تظاهرات ضد دولتي در شهر هاي مختلف ترکيه که به روز پنجم کشيده است، با کشته شدن يک جوان ديگر که در تظاهرات ضد دولتي ديروز در جنوب اين کشور هدف گلوله قرار گرفت ،شمار کشته ها به سه نفر افزايش يافت.
اين جوان 22 ساله که عبدالله جومرت نام داشت در تظاهرات ضد دولتي در منطقه اي در استان هاتاي، هدف گلوله قرار گرفت و پس از انتقال به بيمارستان، به سبب شدت جراحات وارده جان سپرد.
خبر ديگر اينکه در شهر استانبول تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهاي ضد دولتي در نقاط مختلف اين شهر از اردوغان نخست وزير اين کشور خواستند که از قدرت کناره گيري کند.
همزمان با برگزاري تظاهرات ضد دولتي در شهرهاي مختلف ترکيه و گسترش اعتراض ها به تصميم مقامات آنکارا براي تخريب بخش هايي از پارک گزي در ميدان تقسيم استانبول، صدها نفر صبح امروز مقابل دفتر رجب طيب اردوغان نخست وزير تظاهرات کردند. تظاهرکنندگان خشمگين با مأموران پليس ضد شورش درگير شدند و به سمت آنها سنگ پرتاب کردند. پليس نيز براي متفرق کردن جمعيت از گاز اشک آور استفاده کرد.
در يکي از خيابانهاي اين شهر تظاهرکنندگان ، يک دستگاه بيل مکانيکي را به طرف دفتر اردوغان نخست وزير ترکيه راندند اما در نزديکي ساختمان با موانع فلزي برخورد کرد و پليس آنها را پراکنده کرد.
در ورودي جنوبي ميدان تقسيم ترکيه ميان نيروهاي امنيتي و تجمع کنندگان در اين ميدان درگيري رخ داده است. بالگردهاي ترکيه به صورت گسترده اي بر فراز ميدان تقسيم مشغول گشت زني هستند.
شهروندان ترک اردوغان را ديکتاتور خواندند و از جامعه جهاني درخواست کمک کردند.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد