امام جمعه اسلام آباد در خطبه های نماز عید فطر:

عید فطر جشن پیروزی انسان مومن بر هوای نفس است

کد خبر: 48045
|
10:27 - 1392/05/18
نسخه چاپی
عید فطر جشن پیروزی انسان مومن بر هوای نفس است
امام جمعه اسلام آباد گفت: علت قرار دادن امروز بعنوان عید پیروزی انسان بر هوای نفس است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اسلام آباد خبر ، نماز عید سعید فطر با حضور هزاران نفری مومنین خدا جو در بلوار یادگار آمام (ره) و به امامت حجت الاسلام ابطحی برگزار شد.
 
هزاران نفر از مومنین آمده بودند تا عیدی خود را از خداوند متعال در این روز بگیرند ، حضور چشمگیر خداجویان به حدی بود که دوربین ها از پوشش تصویری آن وا مانده بودند و تنها گوشه ای کوچک از این حضور به در لنز دوربین ها نمایان شد.
 
به مصداق سخن امیر مومنان حضرت علی (ع) محشر در دنیا برپا بود و مردم فوج فوج به سمت محل اقامه نماز می رفتند ، عده ای زیر لب دعای فرج می خواندند و عده ای دیگر طلب ثبات قلب در راه خدا می کردند.
 
بعد از اقامه نماز عید فطر حجت الاسلام ابطحی به ایراد خطبات نماز عید پرداخت و گفت: یکی از نشانه های انسان متقی انفاق در راه خداست که شما مونین خدا در پایان سی روز ریاضت ، حسن ختام آن را انفاق در راه خدا و پرداخت زکات قرار می دهید.
 
امام جمعه اسلام آباد افزود: امروز روز بسیار مهمی است و روز به نمایش گذاشتن عظمت اسلام است تا کفار ببیند مسلمان چه عظمتی دارند و علت قرار دادن این روز بعنوان عید پیروزی انسان بر هوای نفس است.
 
وی در ادامه با اشاره به مناسبت های پیش رو گفت: روز 23 مرداد روز پیروزی حزب الله لبنان بر رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه  است که هدف از این حمله اسرائیل به لبنان ایجاد خاورمیانه جدید بود که بحمدالله و با معجزه الهی که رخ داد حزب الله پیروز این میدان شد.
 
وی در پایان گفت: باید قدر دان امنیت موجود در نظام جمهوری اسلامی بود.
 
 
 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها