شهید مطهری، مصداق واقعی جهادگر عرصه تبیین بود

مسوول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) در استان کرمانشاه ضمن گرامیداشت هفته معلم و هفته عقیدتی سیاسی گفت: در عرصه جهاد تبیین از روش شهید مطهری باید الگو بگیریم چراکه او مصداق واقعی جهادر گر عرصه تبیین بود.

کد خبر: 310841
|
21:47 - 1403/02/09
نسخه چاپی
مسوول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) در استان کرمانشاه ضمن گرامیداشت هفته معلم و هفته عقیدتی سیاسی گفت: در عرصه جهاد تبیین از روش شهید مطهری باید الگو بگیریم چراکه او مصداق واقعی جهادر گر عرصه تبیین بود.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به نقل از خبرگزاری فارس از کرمانشاه، به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت شهید مطهری و آیین گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی سپاه در اسلام‌آبادغرب، امروز یکشنبه 9 اردیبهشت‌ماه مراسم گرامیداشتی با حضور مسوول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص)، امام‌جمعه و فرماندهی ناحیه اسلام‌آبادغرب و جمعی از خانواده معظم شهدا و بسیجیان در مجتمع غدیر شهر شهیدان مرصاد شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمس‌الله جلیلیان مسوول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) در استان کرمانشاه ضمن اشاره به عملیات «وعده صادق» توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: کسی که متجاوز است به خاک و کیان جمهوری اسلامی، باید سیلی بخورد.

وی افزود: این عملیات از عظمت زیادی برخوردار بود اما دشمن با تمام توانایی دنبال این هست که عظمت این اقدام و این تنبیه را کم کند که لازم هست دقت لازم را در پرداختن به ابعاد بزرگ این عملیات داشته باشیم.

مسوول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) بابیان این‌که تبلیغات دشمن برای ضعیف جلوه دادن این عملیات بزرگ است، تصریح کرد: رهبر انقلاب اسلامی(مدظله) در مورد این عملیات فرمودند که تعداد موشک‌های شلیک‌شده به هدفی خُرد، موضوعی فردی و دست‌دوم هست، آن چیزی که مهم است این است که هیمنه و راهبردی رژیم صهیونیستی در منطقه با شکت مواجه شد.

 

وی ادامه داد: ایران امروز دیگر به یک قدرت جهانی تبدیل‌شده است و بین اقدام، اراده و عملش هیچ فاصله‌ای نیست و این مهم است دشمنان حساب دستشان بیاید که آمده است. چرا آمریکا و رژیم صهیونیستی چند روز ست که حمله نکرده است؟ آیا دلشان می‌سوزد؟ چندین بار اتاق جنگ تشکیل دادند ولی جرئت تعرض نداشتند.

 

شهید مطهری آگاه به مقتضیات زمان بود و همیشه بر اساس نیاز زمان اقدام می‌کرد.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمس‌الله جلیلیان ضمن گرامیداشت مقام معلم و هفته معلم خاطرنشان کرد: اخلاص در عمل از ویژگی‌های بارز شهید مطهری بود و سرلوحه کار آن شهید بزرگوار این بود که برای خدا کار می‌کرد. بحث اخلاص موضوع خیلی مهمی است. شهید مطهری آگاه به مقتضیات زمان بود و همیشه بر اساس نیاز زمان اقدام می‌کرد.وی عنوان کرد: شهید مطهری انسانی بزرگی است وقتی امام (ره) می‌فرماید حاصل عمر من شهید مطهری است، خیلی معنایش عمیق است و به معنای واقعی کلمه نمی‌توانیم در مورد مقام شاخص این انسان بزرگ، فیلسوف، فقیه، مجتهد جامع‌الشرایط سخن بگوییم چراکه او در مباحث دینی بامغزی متفکر عمیق می‌شد و تخصص ویژه داشت.

 

مسوول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) در استان کرمانشاه به نقش ویژه‌ی شهید مطهری در عرصه جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: در عرصه جهاد تبیین از روش این بزرگوار الگو بگیریم. چراکه اولین ویژگی که در شخصیت این شهید بزرگوار بود، انجام جهاد تبیین به نحو احسن بود. از دیگر ویژگی‌های او انجام کار برای خدا بود که باید از او الگو بگیریم و کارمان برای خدا باشد

 

 

 

در ادامه سرهنگ بهزاد یوسف‌وند فرمانده سپاه ناحیه شهرستان اسلام‌آبادغرب در ابتدای مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه استاد شهید مرتضی مطهری و یک هزار 283 شهید شهرستان اذعان داشت: شهید مطهری سال‌ها پیش بحث جهاد تبیینی که مطالبه جدی امروز مقام معظم رهبری(مدظله) است را به انجام رساند و به‌واسطه همین حق‌گویی و حق‌طلبی به شهادت رسید.

 

وعده‌های جمهوری اسلامی در مقابل دشمنان، وعده‌های صادقی هست

 

وی تأکید کرد: آثار شهید مطهری همواره ارزش‌های دین مبین اسلام و تفکر اسلامی را ترویج دادند و به‌سختی، با منحرفین گذشته و فعلی مبارزه می‌کردند، ان‌شاءالله به برکت خون شهدا، تفکرات ناب اسلامی در مراکز آموزشی، دانشگاهی و مدارس ما بیش‌ازپیش گسترش یابد.

 

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان اسلام‌آبادغرب ضمن اشاره به وعده صادقی که به دنبال طوفان الاقصی توسط رزمندگان اسلام رقم خورد، مطرح کرد: وعده‌های ما وعده صادقی هست، پشتوانه آن مباحث اعتقادی و بنیادی هست که در بدنه بسیج و سپاه و نیروهای مسلح ما بحمدالله جاری و ساری است.

 

وی بابیان لزوم جهاد تبیین در جهت ترویج مسائل دستاوردهای نظام در همه آحاد جامعه به‌ویژه خود سپاه، اضافه کرد: بخشی از وظایف فلسفه سپاه و بسیج همین است. یکی از علت‌های موفق بسیج و سپاه در گروه‌های مختلف در دفاع مقدس در فتنه‌ها و آشوب‌ها و بحران‌ها سیل و زلزله کرونا گرفتاری‌ها در جهاد تبیین در بحث مباحث اعتقادی سیاسی است که از وظیفه عقیدتی سیاسی در سپاه به‌خوبی کارکردند.#کرمانشاه#اسلام‌آبادغرب#هفته_معلم#هفته_عقیدتی_سیاسی