حاشیه‌ها

دیدار صمیمانه و صریح دانشجویان با رهبر انقلاب

کد خبر: 43023
|
15:01 - 1392/05/07
نسخه چاپی
به گزارش اسلام آباد خبر به نقل از مشرق ، حدود هزار نفر از دانشجویان، عصر روز گذشته در نشستی صمیمانه و صریح با رهبر معظم انقلاب، به بیان دیدگاه‌های جامعه دانشجویی و تبادل نظر درباره موضوعات مختلف پرداختند، این دیدار با حاشیه‌های جالبی همراه بود.
*پیش از حضور رهبر انقلاب در حسینیه امام خمینی (ره) ذکر مصیبتی به مناسبت ایام شهادت امیرالمومنین (ع) خوانده شد و در همین حال خبرنگار صدا و سیما به مصاحبه با دانشجویان در خصوص حال و هوای آنان پیش از این دیدار پرداخت.
 
 
*پس ورود رهبر انقلاب به حسینیه و خواندن شعر به صورت دسته جمعی توسط دانشجویان، آیاتی چند از کلام الله مجید قرائت شد و قاری پس از تلاوت قرآن خدمت رهبر انقلاب رفته و چفیه ایشان را دریافت کردند.
 
*در این دیدار که از ساعت 5 بعداز ظهر آغاز و تا نماز مغرب و عشا ادامه یافت، 12 نفر از نمایندگان تشکلها و انجمن‌های دانشجویی، مسائل مورد نظر، خواسته ها و مواضع خود را بیان کردند.
 
* در ابتدای این دیدار مجری مراسم متنی صمیمانه و دوستانه را از طرف دانشجویان قرائت کردند که در پایان این متن دو بیت زیر آمده بود: 
 
             معاشران گره از زلف یار باز کنید  *** شبی خوش است بدین قصه‌اش دراز کنید

حضور خلوت انس است و دوستان جمعند *** و ان یکاد بخوانید و در فراز کنید
 
 
* ابوالفضل چمندی از اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اولین سخنران مراسم بود که مطالبی را در خصوص انتخابات و ایجاد اندیشکده های ایرانی - اسلامی بیان کردند که آقا نیز در سخنانشان حرف های وی در خصوص ایجاد اندیشکده را تایید کردند.
پس از انداختن دومین چفیه به گردن رهبری، چمندی بعد از صحبت هایش به سمت رهبر انقلاب رفته و بلافاصله آن چفیه را دریافت کرد این کار با خنده دانشجویان همراه شد.
 
 
* نماینده انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در صحبت های خود با انتقاد از فضای موجود دانشگاه ها و نبود جریان منتقد و یک سویه شدن فضای دانشگاه ها به گلایه از برخورد تبعیض آمیز با برخی تشکل های دانشجویی، در دانشگاهها پرداخت.

 
*احمد مداحی نماینده بسیج دانشجویی که چهارمین سخنران این مراسم بود خطاب به رهبر انقلاب گفت: صحبت در محضر شما خیلی سخت است که رهبری به وی فرمودند "خیلی هم سخت نیست.
 
مداحی در قسمتی از صحبت هایش محاکمه عاملان فتنه 88 را مطالبه دانشجوبان عنوان کرد که با تکبیر دانشحویان همراه شد، رهبر انقلاب نیز در بیاناتشان با اشاره به فتنه فرمودند: "در جلسات خصوصی ميگويند تقلبی رخ نداده بود. پس چرا كشور را دچار آن ضايعات كرديد، در فتنه88 اگر خدا كمك نمي كرد و گروهها به جان هم می افتادند،ميدانيد چه میشد؟ كشورهای منطقه را ببینید"
 
 
*یکی از دانشجویان در سخنانش از رهبری خواستند که اعتدال را تشریح کند که ایشان فرموند: رئیس جمهور منتخب که این شعار را مطرح کرده است حتماً معنا و مفهوم مورد نظر خود را درباره مقوله اعتدال بیان خواهد کرد.
وی پس از سخنانش خدمت رهبر انقلاب رسید و چفیه رهبری را هدیه گرفت این سومین دانشجویی بود که چفیه آقا را می گرفت، در این هنگام مجری برنامه از دانشجوبان درخواست کرد پس از پایان مراسم چفیه رهبری را دریافت کنند.
 
 
*خانم فرزانه فرشید نیک به نمایندگی از انجمن های علمی پشت تریبون رفت و سخنانی را بیان کردند که پس از سخنان وی مجری مراسم به خاطر صحبت در وقت تعیین شده از وی تشکر ویژه کرد، تا قبل از او دانشجویان بیش از وقت تعیین خود صحبت کرده بودند.
 

*مجری برنامه پس از پایان سخنان دانشجویانی که به نمایندگی از تشکلها و انجمن های دانشجویی سخن می‌گفتند خدمت رهبر انقلاب رسیدند و بعد از آن در ساعت 19:25 بیانات رهبر معظم انقلاب آغاز شد و ایشان تا نزدیکی اذان مغرب سخنان خود را بیان کردند.

*نماز مغرب و عشاء به امامت رهبر انقلاب در حسینیه امام خمینی (ره) اقامه و بعد از آن دانشجویان در جمعی صمیمی و دوستانه در کنار رهبر انقلاب افطار کردند.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب