طی پیشنهادهایی در جلسه دهیاران مطرح شد:

تشکیل هسته های امر به معروف و نهی از منکر در روستاها/گروههای حفاظت از اموال بیت المال شکل بگیرد

کد خبر: 36364
|
00:42 - 1392/04/26
نسخه چاپی
تشکیل هسته های امر به معروف و نهی از منکر در روستاها/گروههای حفاظت از اموال بیت المال شکل بگیرد
عصر امروز جلسه ای با محوریت احیاء امر به معروف و نهی از منکر در روستاها با حضور دهیاران بخش مرکزی و جمعی از مسئولین شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان اسلام آباد برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اسلام آباد خبر  عصر امروز جلسه ای با محوریت  احیاء امر به معروف و نهی از منکر در روستاها  با حضور دهیاران بخش مرکزی و جمعی از مسئولین شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان اسلام آباد برگزار شد.
 

 
در ابتدای جلسه خسروی بخشدار مرکزی شهرستان ضمن تقدیر و تشکر از دهیاران به سبب فراهم کردن بستر مناسب جهت برگزاری باشکوه انتخابات و خلق حماسه سیاسی گفت: در برنامه پنجم توسعه و چشم انداز 20 ساله توسعه روستا با هدف ایجاد فضای اجتماعی و  اقتصادی مناسب در روستا بیان شده است و لازم است در جهت پیشبر اهداف برنامه پنجم دهیاران بعنوان نماینده مردم روستا تلاش کامل خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: شاخص های مختلفی در برنامه توسعه و سند چشم انداز تبیین شده که توقع داریم تمامی دستگاه ها جهت توسعه روستایی و رسیدن به اهداف برنامه پنجم ما را یاری کنند.

در ادامه دبیر ستاد احیاء امر به معروف ونهی از منکر شهرستان اسلام آباد با اشاره به ساختار ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر گفت:شهرستان اسلام آباد غرب در سال 92 بعنوان شهرستان منتخب در زمینه احیاء امر به معروف و نهی از منکر در سطح استان معرفی شده که این نشان از عملکرد مناسب تمامی دست اندرکارن امر دارد و توقع است که این رویکرد خوب و برجسته در آینده نیز ادامه داشته باشد .
 
 

سرهنگ قاسم آبادی افزود: بحمداله و با تدبیر والای رهبر معظم انقلاب و حضور مردم ولایتمدار و فهیم نظام مقدس جمهوری اسلامی حماسه سیاسی محقق شد و نیاز است که حماسه اقتصادی نیز محقق شود لذا بنظر می رسد باید شناخت درستی در این زمینه از اقدامات دشمن بدست آید و ما نیز با زمینه فکری مناسب و با همفکری یکدیگر نگذاریم دشمن ما را در تنگنا اقتصادی قرار دهد.

وی ادامه داد: مقوله تهاجم فرهنگی متاسفانه تا سطح روستا و افراد روستا نفوذ پیدا کرده و برخی تحت تاثیر افکار دشمن از طرق مختلف اعم از اینتزنت ، ماهواره و غیره قرار گرفته اند که وظیفه بر ما حکم می کند از خانه و خانواده خود شروع کرده و به سراغ این جنگ تمام عیار فرهنگی برویم.

ایشان دهیاران را نوک پیکان مبارزه با این جنگ تمام عیار در روستا ها خواندند و خواستار ترویج و اشاعه امر به معروف و نهی از منکر شدند.

دبیر ستاد احیاء امر به معروف ونهی از منکر اسلام آباد ماه رمضان را فرصت خوبی برای ترویج امر به معروف دانست و گفت:در ماه رمضان به سبب حضور مبلغین در روستا ها دهیاران می توانند با همکاری و هماهنگی مناسب اقدام به اشاعه فرضتین مزبور در بین آحاد مردم روستا نمایند و پیشنهاد می شود که گروه های امر به معروف و نهی از منکر در روستاها تشکیل شود تا این واجب شرعی در سطح روستاها رونق پیدا کند.
 
 

سپس شهبازی مدیر اداره منابع طبیعی اسلام آباد گفت: با توجه به اینکه اسلام آباد با 90 هزار هکتار پوشش جنگلی و 45 هزار هکتار مرتع یکی از شهرهای جنگلی استان محسوب می شود ،کنترل و حفظ منابع مزبور تنها در قالب ساختار تشکیلاتی یک اداره میسر نیست و همه آحاد مردم و مسئولین  باید در این زمینه نقش ایفا نمایند.

وی افزود:منابع طبیعی ارتباطی مستقیم با اقتصاد روستا دارد و حفظ این منابع بیشترین سود را برای روستائیان در پی خواهد داشت ، اما متاسفانه شاهد آن هستیم که در حال حاضر خندق هایی در اطراف روستاها به سبب از بین رفتن منابع طبیعی بوجود آمده است لذا از دهیاران تقاضا داریم که با توجه به فصل آتش سوزی در جهت جلوگیری از تخریب و آتش گرفتن منابع طبیعی در صورت امکان از بروز آتش سوزی خودداری نمایند و مردم روستا را نیز در این زمینه توجیه کنند و در صورت بروز آتش سوزی فراگیر با شماره تلفن اداره حفظ مراتع و جنگل ها تماس بگیرند تا اقدام مقتضی در راستای مهار و کنترل آتش سوزی صورت گیرد.

شهبازی ادامه داد: 35 تا 70 سانت از خاک های در اختیار ما خاک نباتی و مناسب کشاورزی است که متاسفانه به دلیل فرسایش که رخ میدهد شاهد از بین رفت این سرمایه هستیم.
 
 

در ادامه جلسه حجت الاسلام باقری گزارشی از عملکرد جمع آوری زکات در سطح شهرستان ارائه و گفت: در سال گذشته 78 میلیون تومان زکات در سطح شهرستان جمع آوری شد که 9 میلیون تومان خرج محرومان و مابقی جهت احداث و مرمت مساجد و تاسیس خانه عالم در روستاها هزینه شد.

وی از دهیاران خواست که اقدامات فرهنگی مناسب را در جهت احیاء زکات انجام داده و بعنوان یک مدیر اسلامی در جهت رفع مشکلات محرومان روستاها  بکوشند.

سپس مسئولین و دهیاران حاضر در جلسه مشکلات و نظرات خود را مطرح و به سرقت تجهیزات آنتن های مخابراتی ، استقبال مناسب از مبلغین و غیره پرداختند.
 
 

در ادامه جلسه امام جمعه شهرستان ضمن ارائه یک پیشنهاد در خصوص تشکیل گروههای مردم محور در روستاها جهت محافظت از تجهیزات مخابراتی و اموال بیت المال به اهمیت پرداخت زکات اشاره و با نقل حدیثی در این باب خواستار ترویج  احیاء زکات در روستاها شد و گفت: همه جامعه از باب امر به معروف و نهی از منکر وظیفه دارد نسبت به ترویج زکات اقدام نمایند.
 

وی افزود: لازم است که همه دهیاران نسبت به روحانیت توجه ویژه ای داشته باشند و استقبال مناسبی از مبلغین اعزامی به روستاها بعمل آورند.

در پایان جلسه به دهیاران برتر لوح تقدیر اهداء شد .
 
 

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب

    پربازدیدترین ها