هند برخلاف تحریم ها به همکاری خود با ایران ادامه می دهد

کد خبر: 33492
|
10:14 - 1392/04/20
نسخه چاپی
دی. پی. سریواستاوا سفیر هند در تهران و هیئت تجاری آن کشور با مقامات ارشد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بخش تعاون جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.
 
 ”دی. پی. سریواستاوا”  سفیر کشور هند در تهران و هیئت تجاری آن کشور با محمد تقی حسینی قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین الملل و غلامحسین حسینی نیا معاون امور تعاون دیدار کرد.

در این ملاقات علاوه بر مقامات ارشد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پاک بین دبیرکل اتاق تعاون مرکزی ایران و نمایندگانی از بخش تعاونی کشور نیز حضور داشتند. این ملاقات که به درخواست سفیر کشور هند در تهران انجام شد امکان گسترش همکاری های دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

حسینی ضمن خوشامدگویی به سفیر و هیئت تجاری کشور هند به معرفی قابلیت های موجود در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت و گفت: امکانات زیادی در قالب واحدهای اقتصادی زیر مجموعه وزارتخانه اعم از بخش تعاون و یا واحدهای اقتصادی وابسته به سازمان های تابعه وزارتخانه وجود دارد که آمادگی داریم تا همکاری های تجاری با هند را گسترش دهیم.

سفیر هند نیز ضمن تشکر از برگزاری این جلسه بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته ۴٫۳ میلیارد دلار از طریق کانال روپیه از هند خرید داشته و هند برخلاف تحریم ها به همکاری خود با ایران ادامه می دهد.

“داتا ویجی” رئیس انجمن استخراج کنندگان حلال هند (SEA) و رئیس هیئت تجاری حاضر در این نشست نیز ضمن تشکر از برگزاری این جلسه توضیحاتی در مورد فعالیت های اقتصادی هند ارائه داد و گفت: در حال حاضر هند به فناوری جدیدی در فرآوری روغن دست یافته است که ارزش این کار را اضافه می کند. از سال ۲۰۱۰ ایران یکی از بازارهای مهم شناسایی شده است که تمایل همکاری وجود دارد.

حسینی نیا معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در برخی از محصولات باغی رتبه اول را در جهان دارا است. وی  ضمن ارائه توضیحات در خصوص اهمیت بخش تعاون در اقتصاد ایران افزود: به عنوان مثال یکی از تعاونی های ما با ۲۷ کارخانه در صنعت روغن کشی فعالیت دارد، این تعاونی و کارخانه های وابسته آن در فرآوری روغن و دانه های روغنی امکانات زیادی دارند، همچنین دارای دانشگاهی در زمینه صنعت روغن است.

در بخ دیگری از این نشست، پاک بین دبیرکل اتاق تعاون و همچنین نمایندگان بخش تعاون و نیز اعضای هیئت هندی جنبه های مختلف افزایش همکاری تجاری بین دو کشور را مورد بررسی قرار دادند. قرار شد که کارگروهی برای تسهیل همکاری ها در این زمینه ایجاد شود.

قائم مقام وزیر در امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع بندی نشست یاد شده ضمن مفید توصیف کردن آن بر تداوم رایزنی ها تاکید کرد و افزود: ضروری است تا طرف هندی در مورد قیمت کالاهای صادراتی و نیز کیفیت آنان توجه بیشتری داشته باشد و نگرانی های ابراز شده از سوی طرف های ایرانی مرتفع شود.

در خاتمه این نشست نیز  طرفین ابراز امیدواری کردند این جلسات تداوم یابد تا زمینه مناسبی را برای گسترش همکاری ها فراهم نماید.

 

مرجع: مرصاد

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب

    پربازدیدترین ها