پیشروی ارتش سوریه در دو منطقه حمص

کد خبر: 42906
|
11:11 - 1392/05/07
نسخه چاپی
ارتش سوریه در درگیری‌های چند روزه خود با تروریست های مستقر در شهر حمص موفق شد به پیشروی‌های چشمگیری در دو منطقه "باب هود و جوره الشیاح" دست یابد.
به گزارش اسلام آباد خبر ، تسنیم به نقل از شبکه المیادین نوشت: نیروی های ارتش سوریه علاوه بر پیشروی در منطقه الخالدیه و پاکسازی گروه های تروریستی از این منطقه استراتژیکی تا حدودی کنترل دیگر مناطق حمص از جمله باب هود و جوره الشیاح را در دست گرفت.

درگیری های شدید میان نیروهای ارتش و تروریست ها هم اکنون در شمال شرق منطقه الخالدیه حمص و اطراف میدان القصور و المطاحن ادامه دارد.

اما این پیشروی ها ادامه داشته به گونه ای که ارتش سوریه توانست 80 درصد از منطقه قدیمی الخالدیه مسلط شود.

در همین حال نیروهای ارتش در حملات خود به مواضع گروه های مسلح در این منطقه استراتژیکی، سرکرده گروه‌های تروریستی  را از پای در آوردند.

نیروهای ارتش سوریه در پیشروهای روز گذشته خود در منطقه الخالدیه حمص کنترل مسجد "خالد بن الولید" را از اختیار گروه های تروریستی خارج کردند و بر آن مسلط شدند.

ارتش سوریه روز گذشته پس از کشتن ده ها نفر از تروریست های سوری در منطقه الخالدیه حمص پیشروی چشمگیری داشته است و موفق شد این مکان مقدس را از حلقه محاصره گروه های مسلح آزاد کند.
از سوی دیگر، ارتش سوریه امروز در اطراف شهر حماه نیز پیشروی های داشته است و سه پایگاه گروهک تروریستی النصره در دو روستای "السرمانیه" و "زیزون" را منهدم کرد.

به گزارش شبکه المنار، نیروهای ارتش سوریه همچنین مواضع این گروهک تروریستی در دو روستای "المغاره" و "سراقب" در اطراف شهر ادلب را مورد هدف قرار دادند و چندین خودوری مجهز به دوشکا را منهدم کردند.

از سوی دیگر، منابع خبری سوریه اعلام کردند که گروه های مسلح شنبه گذشته پالایشگاه نفت در حمص را مورد هدف حملات خمپاره ای خود قرار دادند.

از سوی دیگر، گروه مخالفان سوری موسوم به "دیده‌بان حقوق بشر سوریه" مدعی شد که نیروهای بشار اسد با پشتیبانی نیروهای حزب‌الله لبنان طی 24 ساعت گذشته در منطقه خالدیه حمص پیشروی داشته و هم‌اکنون 50 درصد کنترل این منطقه را به دست گرفته‌اند.

رامی عبد‌الرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفته است که نیروهای ارتش سوریه در حال هدف قرار دادن مواضع شورشیان با توپخانه سنگین هستند.

بنابر گفته مدیر گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه، این درگیری‌ها همچنان به صورت  شدید و فشرده ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، نیروهای دولتی همچنین مواضع شورشیان در منطقه شهر قدیم حمص را هدف حملات گسترده خود قرار داده‌اند.

منطقه خالدیه مهمترین مرکز تجمع نیروهای شورشی در شهر حمص است و شورشیان بیش از یک سال است که کنترل آن را به دست گرفته‌اند.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب