عاقبت جستجوی مطالب غیراخلاقی در اینترنت!

کد خبر: 42869
|
10:57 - 1392/05/07
نسخه چاپی

شاید شما بهبرنامه‌های مخرب یاmalwareهایی برخورده باشید که خیلی جالب طراحی شده‌اند، مثلا بعضی از این برنامه‌های مخرب خودشان را جای ضد ویروس جا می‌زنند و به صورت گرافیکی اسکن ویروس را درهارددیسک‌های شما شبیه‌سازی می‌کنند، این برنامه‌ها نشان می‌دهند که اوضاع کامپیوتر شما خیلی خراب است و اگر زود آستین بالا نزنید و نسخه پولی ضد ویروس کذایی را نخرید، به زودی به مشکل برمی‌خورید. جالب است که نویسندگان این برنامه‌های مخرب، در مواردی به ثروت قابل توجهی هم رسیده‌اند.

07-29-2013 05-09-57 AM

اما دسته‌ای از برنامه‌های مخرب به تازگی رواج پیدا کرده‌اند کهباج‌بگیریاحق‌السکوت بگیریاransomwareنام دارند و هر کدام به بهانه‌ای متعرض کاربر می‌شوند و تا کاربر پولی پرداخت نکند، سیستمش را قفل می‌کنند یا کاربر را می‌ترسانند.

یک مرد ۲۱ ساله اهل ویرجینیا، به تازگی گرفتار یکی از همین برنامه‌های مخرب شد، این مرد البته کاربر معصوم اینترنت هم نبود و یکی از علایق‌اش نگاه کردن به محتواهای مستهجن در مورد کودکان بود. در غرب این نوع از انتشار مطالب غیراخلاقی اصلا تحمل نمی‌شود و به شدت با آن برخورد می‌شود.

بله! این کاربر تازه دست به کار شده بود که ناگهان متوجه یک پاپ‌آپ روی صفحه نمایش خود شد که به او اخطار می‌داد یا باید جریمه بپردازد یا باید منتظر تعقیب قضایی باشد.

ظاهرا این مرد اصلا اهل رفتن زیر بار حرف زور نبود و در حرکتی عجیب، کامپیوتر خود را به اداره پلیس برد تا بپرسد، آیا به جرم تلاش برای دسترسی به محتواهای مستهجن از آن نوع، پیگردی برایش صادر شده است یا نه.

پاسخ منفی بود، اما پلیس‌ها کامپیوتر این مرد را جستجو کردند و عکس‌های ناپسندی از کودکان از در آن یافت. او فعلا با سه اتهام مختلف، بدون امکان پرداخت وثیقه برای آزادی، بازداشت است!

07-29-2013 05-07-25 AM

می‌بینید که رشته‌ای از حوادث شامل علایق ناپسند، ناآشنایی با اینترنت و برنامه‌های مخرب و حماقت، باعث به درسر افتادن این مرد شده است.

در خبری جداگانه موتور جستجوی بینگ مایکروسافت در انگلیس به کاربرانی که سعی در یافتن تصاویر غیراخلاقی در مورد کودکان داشته باشند، اخطاری به صورت پاپ آپ می‌دهد.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب