شیعیان کویت 8 کرسی پارلمان را از آن خود کردند

کد خبر: 42497
|
14:22 - 1392/05/06
نسخه چاپی
نتایج نهایی انتخابات پارلمانی کویت نشان داد شیعیان این کشور 8 کرسی را از آن خود کرده‌اند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، نتایج نهایی انتخابات پارلمانی در کویت که دیشب اعلام شد، نشان داد که شیعیان این کشور موفق شدند به هشت کرسی از پارلمان 50 کرسی کویت دست پیدا کنند.

این انتخابت دومین انتخابات پارلمانی در هشت ماه اخیر و ششمین انتخابات پارلمانی از سال 2006 تاکنون بوده است، در این مدت شش بار به علت اختلافات سیاسی یا با تصمیم دستگاه قضایی این کشور مجلس نمایندگان کویت منحل شده است، دولت این کشور نیز در همین مدت 12 بار استعفا داده است.

لیبرال ها که پیش از این هیچ کرسی در مجلس نمایندگان این کشور نداشتند؛ دست کم به سه کرسی دست پیدا کردند، اسلامگرایان اهل تسنن نیز موفق شدند 7 کرسی را در پارلمان از آن خود کنند.

 

خبرگزاری فارس: شیعیان کویت 8 کرسی پارلمان را از آن خود کردند
 

 

پایگاه رسمی وزارت اطلاع رسانی کویت اعلام کرد که میزان مشارکت مردم در این انتخابات بالاتر رفته و به 52 و نیم درصد رسیده است، در حالی که در دوره پیشین تنها 40 درصد در انتخابات شرکت کرده بودند، این افزایش شرکت به این علت بود که عشایری که در دوره قبل انتخابات را تحریم کرده بودند، در این دوره پای صندوق‌های رأی رفتند.

300 کاندیدا در حالی برای رسیدن به کرسی‌های پارلمانی در این کشور رقابت کردند که تعداد بسیار کمی از آنها از میان مخالفان بودند و تنها 8 زن در میان آنها دیده می‌شدند. زنان کویتی از سال 2005 حق رأی دادن و نامزد شدن در انتخابات را پیدا کرده‌اند.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب

    پربازدیدترین ها