عقبگرد 35ساله سوریه براثر بحران 30ماهه

کد خبر: 41467
|
18:04 - 1392/05/04
نسخه چاپی
وزیراطلاع رسانی سوریه از حامیان بین المللی جبهه تروریستی النصره که مرتکب جنایات متعددی و خونباری در این کشور شده، به شدت انتقاد کرد.
به گزارش  مهر به نقل از پایگاه لبنانی النشره نوشت: "عمران الزعبی" وزیر اطلاع رسانی سوریه از کشورهایی که با وجود قطعنامه های سازمان ملل در زمینه مبارزه با تروریسم همچنان به حمایت از جبهه تروریستی النصره ادامه می دهند، انتقاد کرد.
 
وی تاکید کرد: این کشورها با این اقدام به قطعنامه هایی که خودشان با آنها در سطح بین المللی موافقت کرده اند، عمل نمی کنند.
 
الزعبی با اشاره به دیدار امروز پنج شنبه خود با "مختار لمانی" رئیس دفتر فرستاده سازمان ملل به سوریه اظهار اشت: در این دیدار درباره تلاشهای داخلی برای توقف جنگ علیه سوریه و پیشبرد راه حل سیاسی گفتگو کردیم.
 
- در تحولی دیگر، "مرکز پژوهشهای سیاسی سوریه" در گزارشی که با همکاری آنروا نهاد وابسته به سازمان ملل در سوریه تهیه شده، اعلام کرد: سوریه به علت وقایع 30 ماه اخیر 35 سال به عقب بازگشته است. در این گزارش که با عنوان "فاجعه در سوریه" تهیه شده ، آمده است: اصلی ترین بخشهایی که به آنها آسیب جدی وارد آمده سه بخش درآمد مردم، آموزش و بهداشت است.
 
بنابراین گزارش، در نتیجه بحران سوریه 6.7 میلیون شهروند سوری زیر خط فقر قرار گرفته و 3.6 میلیون دیگر در سطح افراد بسیار فقیر رده بندی شده اند.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها