ادعای نوری المالکی درباره ایران و آمریکا

کد خبر: 41461
|
18:01 - 1392/05/04
نسخه چاپی
یک روزنامه آمریکایی گزارش داد که نخست‌وزیر عراق گفته، ایران علاقمند به گفت‌وگوهای مستقیم با آمریکا در باره برنامه‌های هسته‌ای خود بوده و بغداد آماده تسهیل این گفت‌وگوها است.
به گزارش اسلام آباد خبر به نقل از تسنیم، نیویورک تایمز به نقل از مقامات غربی گزارش داد، نوری المالکی نخست وزیر عراق طی ماه جاری به دولت اوباما گفته است که ایران علاقمند به گفت‌وگوهای مستقیم با آمریکا درباره برنامه‌های هسته‌ای خود بوده و بغداد نیز آماده تسهیل این گفت‌وگوها است.
 
بر اساس این گزارش، نوری المالکی در دیداری که در ماه جولای با سفیر آمریکا در بغداد داشته،‌ گفته است، این اظهارات خود را بر اساس پیام‌های که دریافت کرده بیان می‌:کند و اینکه حسن روحانی رئیس جمهور منتخب هر گونه گفت‌وگو با آمریکا را جدی خواهد انگاشت.

نوری المالکی همچنین مدعی شده است، وی ارتباط نزدیکی با مقامات نزدیک به رهبری ایران دارد. با این وجود المالکی مشخص نکرده است که آیا از طرف مقامات ایرانی حرف می‌زند یا نه و یا اینکه این ایده به طور عمده ابتکار خود مالکی است.

بر اساس این گزارش، بعضی مقامات غربی مطمئن نیستند که آیا مقامات ایرانی به دنبال استفاده از عراق به عنوان میانجی هستند یا نه.
 
بنا بر گزارش نیویورک تایمز، مقامات وزارت خارجه آمریکا از اظهار نظر درباره این مسله خودداری کرده‌اند.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها