سخنگوي اخوان: نبايد اجازه حکومت دوره جديد ديکتاتوري نظامي 60 ساله را بدهیم

کد خبر: 40722
|
05:20 - 1392/05/03
نسخه چاپی
سخنگوی اخوان المسلمین با انتقاد از سکوت رهبران غرب در برابر سرکوب تظاهرکنندگان مصری گفت: ما نباید اجازه دهیم دوره جدیدی از دیکتاتوری شصت ساله نظامی در کشور حاکم شود.
به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، جهاد الحداد در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی گفت: ما الان بیست و شش روز است در خیابان های مصر هستیم. تظاهرات مسالمت آمیز سرکوب شده است و ما هر روز در حال از دست دادن تظاهر کنندگان هستیم. پرسنل ارتش و پلیس و آدمکشها به سمت تظاهرکنندگان شلیک می کنند وآنها را می کشند.

وی گفت: ما در حال تظاهرات مسالمت آمیز هستیم و به سمت خشونت نمی رویم اما رهبر کودتای نظامی درخواستی مطرح کرده است که می تواند منجر به جنگ داخلی شود. درخواست برای خارج کردن طرفداران اخوان المسلمین و گروه های مخالف کودتا از خیابانها بیش از بیست و شش روز است ، مطرح می شود. مردم از محل استقرار طرفداران کودتا دور می شوند و رویارویی روی نمی دهد اما بعد از کشته شدن نمی توان سکوت کرد.

سخنگوی اخوان المسلمین گفت: فرمانده ارتش چنین روش غیرمسئولانه دارد. آنها بی رحم تر و خشن تر از پلیس دوره مبارک هستند.

سخنگوی اخوان المسلمین گفت: ارتش حق ندارد درباره دیگران تصمیم بگیرد. ارتش حق ندارد در عرصه سیاسی دخالت کند. علتی که ما از مردم می خواهیم بار دیگر به خیابانها بیایند این است که عبدالفتاح السیسی بفهمد از مشروعیت برخوردار نیست و حاکمیت قانون وجود ندارد.

جهاد حداد گفت: عبدالفتاح السیسی در دو هفته گذشته از همه خط قرمزها گذشته است. آنها در حال کشتن زنان و کودکان در خیابانها هستند اما می گویند ما آنها را می کشیم. شصت و یک نفر فقط یک روز صبح بر اثر تیراندازی نظامیان کشته شدند. آنها می گویند گروه های تروریستی این کار را انجام می دهند اما تصاویر غیرحرفه ای همه چیز را مشخص می کند. آنها خبرنگاران ، سران سیاسی بسیاری از جنبشها و هزاران نفر از تظاهرکنندگان را بازداشت و شکنجه کردند. چه کار بیشتری می توانند انجام دهند.

وی درباره وجود تصاویر ویدئویی درباره حمله اخوان المسلمین به دیگر گروه ها گفت: من این تصویر ویدئویی را دو هفته پیش دیدم. هیچ شاهدی در این تصویر ویدئویی برای اثبات این ادعا وجود ندارد. ما شاهد وحشیگری بیشتر از رژیم مبارک هستیم. در ساعتهای نخست پس از کودتا این وحشیگری با سکوت رهبران غربی افزایش یافت. رهبران غربی به صورت ریاکارانه دموکراسی را در دهه گذشته در سراسر جهان تبلیغ کردند اما امروز شاهد تهدید یک ژنرال نظامی هستیم که کودتا را انجام داد. وی در تلویزیون دولتی درباره تلاش برای کشتار صحبت کرد. ما نباید اجازه دهیم دوره جدید دیکتاتوری شصت ساله نظامی در این کشور حاکم شود.
 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها