جزئیات حضور مهمانان خارجی مراسم تحلیف روحانی

کد خبر: 40701
|
05:09 - 1392/05/03
نسخه چاپی
مراسم تحلیف حسن روحانی 13 مرداد ماه در مجلس شورای اسلامی با حضور مقامات ارشد کشورمان و جمعی از سران و مقامات کشورهای خارجی برگزار می‌شود.
ایران برای اولین بار از مقامات و سران کشورهای دیگر برای شرکت در این مراسم دعوت و اعلام کرد دعوت عامی از همه کشورها به جز آمریکا انجام داده است و بر این اساس تاکنون حضور تعدادی از روسای‌جمهور، معاونین آنها، وزیران خارجه، روسای مجلس و نخست‌وزیران کشورها در این مراسم قطعی شده است.
مهمانان خارجی این مراسم در حافظیه و هتل‌های بزرگ تهران مستقر خواهند شد و سعدآباد نیز برای محل استقرار روسای‌جمهور پیش‌بینی شده است.
با توجه به اینکه برخی از مهمانان خارجی در همان روز 13 مرداد وارد ایران می‌شوند، ممکن است مراسم صبح از ساعت 11 تا 13 یا بعدازظهر از ساعت 16 تا 18 برگزار شود. پس از این مراسم مهمانان در ضیافت شام روحانی شرکت خواهند کرد.
تاکنون امام علی ‌رحمان، رئیس‌جمهور تاجیکستان، قربانقلی بردی محمداف رئیس‌جمهور ترکمنستان، میشل سلیمان رئیس‌جمهور لبنان، حامد کرزای رئیس‌جمهور افغانستان و آصف علی‌زرداری رئیس‌جمهور پاکستان برای شرکت در این مراسم اعلام آمادگی کرده‌اند.
عنیفه‌عمان، وزیرخارجه مالزی، خضیر خزاعی کفیل و معاون رئیس‌جمهور عراق، نخست‌وزیر سوریه، جودت ییلماز وزیر توسعه ترکیه، رئیس مجلس عمان و مقامات بلندپایه از امارات، قطر، جمهوری آذربایجان، اندونزی و دیگر کشورهای همسایه در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور حضور پیدا خواهند کرد.
به گزارش ایسنا، قرار است در روزهای آینده سطح حضور سایر کشورها در این مراسم مشخص شود.
تکذیب سفر پوتین به تهران
از سوی دیگر، پس از آنکه روزنامه روسی «کامرسانت» چاپ مسکو اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه 25 مرداد ماه (16 آگوست) به ایران سفر می‌کند، «سیدعباس عراقچی» سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان در مورد انتشار اخباری مبنی بر سفر «ولادیمیرپوتین» به ایران در 25 مرداد ماه گفت: این خبر صحت ندارد و من آن را تایید نمی‌کنم.
وی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران خاطرنشان کرد: البته برای مراسم تحلیف حجت‌الاسلام حسن روحانی استقبال خوبی از کشورهای منطقه اعلام شده که در هفته آینده اسامی کامل کشورهای حاضر در این مراسم را اعلام خواهیم کرد.
گفتنی است، روزنامه کامرسانت چاپ مسکو نوشت: در سفر پوتین به تهران، رئیس‌جمهور روسیه ضمن دیدار با حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب، درباره موضوعات دوجانبه، از جمله احداث واحدهای جدید در نیروگاه هسته‌ای بوشهر و تحویل مجموعه‌های پدافند هوایی آنتی-2500 به جای سامانه موشکی دفاعی اس-300 با سران ایران گفت‌وگو می‌کند.
 
منبع:598

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها