فروش کشتی های ایرانی به ونزوئلا / افتتاح دومین حوض خشک تعمیر کشتی

کد خبر: 33643
|
14:04 - 1392/04/20
نسخه چاپی
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام افتتاح دومین حوض خشک تعمیر کشتی در آینده ای نزدیک از انعقاد قراردادی برای فروش کشتی های ایرانی به ونزوئلا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، مهدی غضنفری امروز در مراسم افتتاح طرح‌های مهرماندگار استان هرمزگان با بیان اینکه با افتح اسکله تخلیه و بارگیری منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس ظرفیت این اسکله به 12 میلیون تن افزایش یافت، اظهار کرد: در این منطقه ظرفیت تخلیه و بارگیری 15 میلیون تن مواد نفتی نیز وجود دارد.

وی با اشاره به رشد روز افزون حوزه کارهای معدنی توسعه اسکله منطقه ویژه خلیج فارس را اقدامی موثر در بخش صنعت و معدن کشور دانست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با بیان اینکه در زمینه های مربوط به کشتی باید سه کار کشتی سازی، کشتیرانی و کشتی داری انجام شود، افزود: در زمینه کشتی سازی، شناورهای اقیانوس پیما در کشور ساخته و به آب انداخته شده است و در این زمینه ایران ظرفیت خوبی برای پذیرش سفارشات ساخت کشتی دارد و هم اکنون نیز قرارداد ساخت و فروش کشتی توسط ایران به ونزوئلا منعقد شده است.

غضنفری با اشاره به تحریم کشتیرانی ایران، عنوان کرد: ایران دارای ظرفیت‌های بزرگی است و بزرگترین ناوگان کشتیرانی منطقه را در اختیار دارد و کار صادرات و واردات را انجام می دهد که قدرت‌های سلطه گر با توجه به این مباحث کشتیرانی ایران را تحریم کرده اند.

وی کشتی داری و مراقبت از شناورها که شامل انتقال سوخت، تعمیر و بازسازی کشتی است را بسیار مهم دانست و گفت: بیمه کشتی ها نیز یکی از موارد کشتی داری است که با توجه به بیمه نشدن کشتی های ایران توسط سلطه گران با کار خوب دولت ایران وارد حوزه سرویس دهی بیمه کشتی شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت احداث حوض خشک تعمیر کشتی در کشور را بسیار مهم ارزیابی کرد افزود: با توجه به تردد انواع شناور و نفتکش در خلیج فارس دارند و نیاز این شناورها تعمیرات و استانداردسازی می توان با جذب بخشی از آنها سود بسیاری را برای کشور کسب کرد.

غضنفری گفت: سالانه می توان 300 میلیون یورو از طریق تعمیر شناورها درآمدزایی کرد و به زودی دومین حوض خشک تعمیر کشتی در مجتمع کشتی سازی بندرعباس افتتاح می‌شود.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها