شکست عملیات طوفان جنوب

کد خبر: 33317
|
02:18 - 1392/04/20
نسخه چاپی
 
گان‌های توپخانه ارتش سوریه درحالی با هدف قرار دادن مراکز تجمع افراد مسلح در دو منطقه «یلدا» و «القدم» مانع اجرای عملیات «طوفان جنوب» توسط این عناصر شدند که کمیته‌های مردمی درحال به دست گرفتن کنترل امور در اردوگاه یرموک هستند.
 به گزارش فارس ، گروه‌های مسلحی که در منطقه اردوگاه آوارگان فلسطینی «یرموک» دمشق و اردوگاه آوارگان فلسطینی «فلسطین» و «الحجر الاسود» مستقر هستند، پس از اینکه احساس کردند، کمیته‌های مردمی مستقر اطراف این اردوگاه‌ها ممکن است علیه آنها حمله کنند، تلاش کردند تا حملات پیشگیرانه‌ای را علیه کمیته‌های مردمی مستقر اطراف این اردوگاه‌ها انجام دهند.

در این ارتباط عناصر مسلح وابسته به گروه «جبهه النصره» تلاش کردند، در آن واحد بیش از چند جبهه را فعال کنند و مناطق «القدم» و «یلدا» را همچنان متشنج و پر تنش نشان دهند و به همین منظور عناصر وابسته به گروه جبهه النصره و گروه ارتش آزاد سوریه که به صورت گسترده در اردوگاه فلسطین مستقر شده‌اند، به صورت مستمر اطراف این مناطق را با خمپاره گلوله باران می‌کنند.

این نقشه‌ ساعتی پیش از اجرا به بیرون درز پیدا می‌کند تا  واکنش کمیته‌های مردمی با آرامش کامل همراه باشد. این کمیته‌ها برای مقابله با این حمله اقدام به مستحکم کردن و تقویت نقاط نظامی این اردوگاه‌ها کردند تا در صورت نیاز به کمک این کمیته‌ها بشتابند و اوضاع اردوگاه‌ها را چنان آرام جلوه دادند تا عناصر مسلح به راحتی در خیابان‌های اردوگاه‌ها به پیشروی خود بدون وجود هیچ از عناصر وابسته به کمیته‌های مردمی ادامه دهند.

حمله با هجوم افراد مسلح به بانک دولتی منطقه و بمبگذاری در دیوارهای بیرونی بانک و پس از آن پیشروی افراد مسلح به ساختمان‌های اصلی و مهم خیابان «الثلاثین» و منطقه «التضامن» درحالی آغاز می‌شود که همزمان با آن تک تیراندازان وابسته به گروه‌های مسلح بر بام این ساختمان‌ها مستقر می‌شوند و این موجب می‌شود تا آنها بانک و مناطق اطراف آن را به تصرف خود در آورند و در همین ارتباط گروه‌های دیگر مسلح یک مرکز دولتی دیگر را به تصرف خود در می‌آورند.

درباره پاسخ و واکنش کمیته‌های مردمی به حمله گروه‌های مسلح یک منبع نظامی ارتش سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس توضیح داد که کمیته‌های مردمی به عمد گروه‌های مسلح را به حال خود رها کردند تا به نقاطی که این کمیته‌ها مشخص کرده‌اند، پیشروی کنند تا شدیدترین و سخت‌ترین درگیری‌ها را با افراد مسلح در دو منطقه «التضامن» و «خیابان فلسطین» آغاز شود.

در جریان درگیری‌های روی داده ده‌ها فرد مسلح کشته شدند و شمار زیادی نیز زخمی شدند و تا تسلط بر اردوگاه و کنترل امور آنها بار دیگر به دست کمیته‌های مردمی بیافتد، این درحالی است که درگیری‌ها در جبهه «التضامن» همچنان ادامه دارد و رو به پایان است.

بنابر اظهار این منبع آگاه در ارتش سوریه کمیته‌های مردمی منطقه «التضامن» به کمک دیگر کمیته‌های مردمی برای جلوگیری از نفوذ افراد مسلح به منطقه «الزاهره القدیمه» شتافتند، به این جهت که منطقه «الزاهره القدیمه» مهمترین حلقه ارتباطی اردوگاه یرموک و دمشق، پایتخت سوریه به شمار می‌آید. به این ترتیب در جریان درگیری‌های پیش آمده بیش از 50 فرد مسلح کشته و زخمی شده و مجبور به عقب نشینی از این منطقه به طور کامل شدند. آن هم در زمانی‌که کمیته‌های مردمی موفق شدند، خیابان فلسطین را از عناصر مسلح باز پس گیرند تا در کنار آن دیگر کمیته‌های مردمی اردوگاه یرموک نقطه نظامی «البطیخه» را به تصرف خود در آورند که دروازه ورود به اردوگاه یرموک به شمار می‌آید و این نشان می‌دهد که اوضاع اردوگاه یرموک به طور کلی در کنترل کمیته‌های مردمی است.

در این میان عناصر مسلح اگرچه تلاش کردند، با شلیک گلوله‌های خمپاره به اطراف مانع نظامی «البطیخه» و منطقه «الفرن» و دیگر مناطق اردوگاه یرموک و بحرانی و متشنج جلوه دادن اوضاع اردوگاه توجه کمیته‌های مردمی را به این اوضاع جلب کنند که با موفقیت همراه نشد.

این درحالی است که یگان توپخانه ارتش سوریه مراکز تجمع و مقرهای افراد مسلح در دو منطقه «یلدا» و «القدم» را هدف قرار داده و منهدم کردند تا به این ترتیب منافع پیشروی عناصر مسلح مستقر در این مراکز شوند و به این طریق شکست آنچه عناصر مسلح بر آن «طوفان جنوب» نام نهاده بودند، رقم بخورد.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها