کابینه محل خدمت است و نه تقسیم غنائم

کد خبر: 33249
|
22:21 - 1392/04/19
نسخه چاپی
عضو هیات رئیسه مجلس با تاکید بر این‌که کابینه محل خدمت و نه تقسیم غنائم ، گفت: گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی نباید برای گنجاندن گزینه‌های مورد نظر خود در کابینه یازدهم به رییس جمهور منتخب اصرار کنند چون انتخاب تیم کاری دولت یازدهم بر عهده رئیس جمهور است.

عبدالرضا مصری اظهار کرد: اگر رئیس جمهور منتخب بخواهد تحت تاثیر گروه‌ها و اشخاص سیاسی قرار گیرد، طبیعتا در آینده دچار مشکل و بحران می‌شود؛ چون کسانی که به دنبال سهم خواهی از دولت هستند اگر گزینه‌های مورد نظرشان در کابینه وجود نداشته باشد، فشارها را برای سهم خواهی زیاد می‌کند.

وی تاکید کرد: کابینه محل خدمت است نه تقسیم غنائم که هر گروهی به دنبال این باشد یک یا دو نفر از افراد مورد نظرش را در کابینه بگنجاند. کسانی باید وارد حیطه خدمت شوند که از شب و روز زندگی‌شان در این چهار سال بگذرد؛ آنها باید با زندگی وداعی گفته و به خدمت مردم لبیک گویند.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در عین حال گفت: البته مشورت و خواستن نظر مشورتی رویکردی مثبت به شمار می‌آید اما طبیعتا تصمیم نهایی برای تعیین کابینه با رئیس جمهور منتخب است . از این جهت گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی نباید به رئیس جمهور برای انتخاب کابینه و اعمال گزینه‌های مورد نظر خود فشار وارد کند. رئیس جمهور خود مسئول کارش است.

مصری با ابراز امیدواری از این که رئیس جمهور با درایت و وقت گذاری بیشتر تیم قوی را برای پیشبرد اهداف نظام معرفی کند گفت: با توجه به این که در ایام انتخابات شاهد رفتارهای منطقی و معقول از سوی احزاب و کاندیداهای مختلف بودیم و حتی بعد از آن نیز کاندیداها علاوه بر تبریک به رئیس جمهور منتخب به دیدار ایشان رفتند انتظار می‌رود که این فضای توام با اخلاق در جامعه حفظ شود.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، وی افزود: طبیعتا در این فضا امید این است که رئیس جمهور تیمی هماهنگ را انتخاب کند تا بدون حاشیه تمام اهتمامش را بر حل مشکلات مردم بخصوص دو مشکل اشتغال و گرانی به کار گیرد تا این معضلات با برنامه‌هایی کوتاه مدت حل گردد.
 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها