روند افزایشی بدهی های دولتی در دولت دهم

کد خبر: 31577
|
16:16 - 1392/04/16
نسخه چاپی
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: روند بدهی های دولتی در دولت دهم نسبت به دولت های قبل افزایش داشته است و این بدهی ها نیز رفع نشده و بخش قابل توجهی از آن برای دولت یازدهم باقی مانده است.

اسماعیل جلیلی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت در خصوص اظهارات ،رییس دولت دهم مبنی بر رفع بدهی های قوه مجریه در دولت دهم گفت: به طور کلی بدهی ها در هر دولت متشکل از بدهی هایی است که در اثر کسری بودجه یا سیاست های اقتصادی خود آن دولت به وجود آمده به علاوه بدهی هایی که از دولت های قبلی باقی مانده است.

نماینده مردم مسجد سلیمان لالی اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود:با ۴۷ هزار میلیاردی که اخیرا بین بدهی دولت و بانک ها هست که در افزایش نرخ ارز مرجعی که تقدیم به بانک ها کرده بودند ممکن است این کسری کاهش پیدا کند.

جلیلی هم چنین تصریح کرد: اما در عمل روند بدهی های دولتی در دولت دهم روند افزایشی داشته است.

جلیلی در خصوص ادعای محمود احمدی نژاد مبنی بر این که میزان بدهی های خارجی در دولت دهم به صفر رسیده است، گفت: مبلغ و میزان بدهی های خارجی  در دولت دهم نسبت به دولت های قبل روند کاهشی داشته است به این دلیل که مبادلات ما با خارج به جز بخش صادرات منفی بوده و هرگز تراز مثبت نداشته ایم.

وی افزود:به عبارت دیگر در این مورد خاص به دلیل کاهش حجم مبادلات در اثر مسائل سیاسی ، بدهی های خارجی کم تر از دولت های قبل بوده است.

 عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: روند بدهی های دولتی در دولت دهم نسبت به دولت های قبل افزایش داشته است و این بدهی ها نیز رفع نشده و بخش قابل توجهی از آن برای دولت یازدهم باقی مانده است.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب