امام جمعه اهل سنت پاوه:

اهدای جهیزیه، یک قدم مثبت در حل بعضی از مشکلات جوانان است

کد خبر: 309862
|
05:04 - 1402/03/26
نسخه چاپی
اهدای جهیزیه، یک قدم مثبت در حل بعضی از مشکلات جوانان است
امام جمعه اهل سنت پاوه گفت: اهدای جهیزیه، یک قدم مثبت در راه حل بعضی از مشکلات جوانان ما است.

به گزارش اسلام آباد خبر ، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد، ماموستا ملا قادر قادری در آئین اهدای ۱۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان شهرستان پاوه در سخنانی اظهار داشت: این حرکت امروز یک قدم مثبت در راه حل بعضی از مشکلات جوانان ما است.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم، افزود: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید «که‌ای بندگان و پیروان من و‌ای مومنین به آیات آسمانی و فرمایشات رسول الله، در هر حال تقوای خدا را داشته باشید و از عذاب خدا و بلا و مصیبت بترسید و پس از آن احسان و صدقه بدهید و به مردم و مخلوق خداوند خدمت کنید و هرکس چنین باشد پاداش خیر و صواب اخروی دارد.»

امام جمعه پاوه در ادامه با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص) گفت: نبی مکرم اسلام (ص) نیز می‌فرماید «بهترین شما کسانی هستند که برای رهایی از مشکلات با قلم و مال خود، و صدقه به مردم کمک کنند.»

ماموستا قادری با اشاره به اقدام مثبت سردار آسیابانی فرمانده قرارگاه شهید کاظمی گفت: سردار آسیابانی در عراق، سوریه و اورامانات خدمات خوبی انجام داده است و عمر خود را در راه انقلاب و خدمت به مردم صرف کرده است و این اقدام هم حرکت مثبتی است که به یادگار می‌ماند.

امام جمعه پاوه با اشاره به آمار ازدواج و طلاق در شهرستان نیز گفت: مردم، برای تشکیل کانون گرم خانواده متقبل زحمات زیادی می‌شوند می‌طلبد همه ما در کنار دوستان سپاه در جهت تسهیل ازدواج کمک کنیم.

وی گفت: جوانان ما با مشکلات موجود و گرانی اجناس و تعیین مهریه سنگین نمی‌توانند تشکیل خانواده دهند، اما با اقدام خیرین پاوه و منطقه اقدام به خرید ۲ میلیارد و نیم جهیزیه برای زوجین خریداری و تقدیم می‌شد باید آفرین عرض کنم قطعا این اقدام تشویق برای ازدواج است که از این جهت از سردار آسیابانی و خیرین تقدیر و تشکر دارم.

وی اضافه کرد: بنا به گفته‌ای از راغب اصفهانی، یکی از فلسفه خلقت انسان بقاء نسل است که شما نوعروسان و جوانان عزیز، یکی از سه فلسفه خلقت انسان را انجام داده‌اید و ما تبریک می‌گوییم.

ماموستا قادری تلفن همراه، ماهواره، تماس‌های نامشروع و رعایت نکردن عفاف و حجاب را از دلایل طلاق در اورامانات عنوان کرد و اظهار داشت: زن شایسته زنی است که صابر و قناعت پیشه بوده و مشکل مردان خود را درک کنند و از مردان نیز خواستارم که احترام همسران خود را بگیرند.

وی در پایان با بیان اینکه ما باید شاکر نعمت امنیت موجود باشیم و ان شاالله رئیس جمهور محترم همچنانکه با صلح و آشتی با سعودیه، زبان اعراب منتقد و مخالف را بست و امروز سفر به آمریکای لاتین هم کار خوبی است که ان شاالله کار سوم ایشان توجه به داخل و وضع زندگی و معیشت مردم شریف ایران باشد.

پیش از این سردار آسیابانی فرمانده قرارگاه شهید کاظمی نیز به ایراد سخنانی پرداخت.

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد