اسلام آباد خبر05:04 - 1402/03/26
امام جمعه اهل سنت پاوه:

اهدای جهیزیه، یک قدم مثبت در حل بعضی از مشکلات جوانان است

امام جمعه اهل سنت پاوه گفت: اهدای جهیزیه، یک قدم مثبت در راه حل بعضی از مشکلات جوانان ما است.

به گزارش اسلام آباد خبر ، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد، ماموستا ملا قادر قادری در آئین اهدای ۱۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان شهرستان پاوه در سخنانی اظهار داشت: این حرکت امروز یک قدم مثبت در راه حل بعضی از مشکلات جوانان ما است.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم، افزود: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید «که‌ای بندگان و پیروان من و‌ای مومنین به آیات آسمانی و فرمایشات رسول الله، در هر حال تقوای خدا را داشته باشید و از عذاب خدا و بلا و مصیبت بترسید و پس از آن احسان و صدقه بدهید و به مردم و مخلوق خداوند خدمت کنید و هرکس چنین باشد پاداش خیر و صواب اخروی دارد.»

امام جمعه پاوه در ادامه با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص) گفت: نبی مکرم اسلام (ص) نیز می‌فرماید «بهترین شما کسانی هستند که برای رهایی از مشکلات با قلم و مال خود، و صدقه به مردم کمک کنند.»

ماموستا قادری با اشاره به اقدام مثبت سردار آسیابانی فرمانده قرارگاه شهید کاظمی گفت: سردار آسیابانی در عراق، سوریه و اورامانات خدمات خوبی انجام داده است و عمر خود را در راه انقلاب و خدمت به مردم صرف کرده است و این اقدام هم حرکت مثبتی است که به یادگار می‌ماند.

امام جمعه پاوه با اشاره به آمار ازدواج و طلاق در شهرستان نیز گفت: مردم، برای تشکیل کانون گرم خانواده متقبل زحمات زیادی می‌شوند می‌طلبد همه ما در کنار دوستان سپاه در جهت تسهیل ازدواج کمک کنیم.

وی گفت: جوانان ما با مشکلات موجود و گرانی اجناس و تعیین مهریه سنگین نمی‌توانند تشکیل خانواده دهند، اما با اقدام خیرین پاوه و منطقه اقدام به خرید ۲ میلیارد و نیم جهیزیه برای زوجین خریداری و تقدیم می‌شد باید آفرین عرض کنم قطعا این اقدام تشویق برای ازدواج است که از این جهت از سردار آسیابانی و خیرین تقدیر و تشکر دارم.

وی اضافه کرد: بنا به گفته‌ای از راغب اصفهانی، یکی از فلسفه خلقت انسان بقاء نسل است که شما نوعروسان و جوانان عزیز، یکی از سه فلسفه خلقت انسان را انجام داده‌اید و ما تبریک می‌گوییم.

ماموستا قادری تلفن همراه، ماهواره، تماس‌های نامشروع و رعایت نکردن عفاف و حجاب را از دلایل طلاق در اورامانات عنوان کرد و اظهار داشت: زن شایسته زنی است که صابر و قناعت پیشه بوده و مشکل مردان خود را درک کنند و از مردان نیز خواستارم که احترام همسران خود را بگیرند.

وی در پایان با بیان اینکه ما باید شاکر نعمت امنیت موجود باشیم و ان شاالله رئیس جمهور محترم همچنانکه با صلح و آشتی با سعودیه، زبان اعراب منتقد و مخالف را بست و امروز سفر به آمریکای لاتین هم کار خوبی است که ان شاالله کار سوم ایشان توجه به داخل و وضع زندگی و معیشت مردم شریف ایران باشد.

پیش از این سردار آسیابانی فرمانده قرارگاه شهید کاظمی نیز به ایراد سخنانی پرداخت.