جانشین فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) کرمانشاه:

رسانه ها نقش مهمی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارند/ لزوم آگاهسازی خانواده در زمینه اعتیاد

کد خبر: 308337
|
21:04 - 1401/03/22
نسخه چاپی
رسانه ها نقش مهمی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارند/ لزوم آگاهسازی خانواده در زمینه اعتیاد
جانشین فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) کرمانشاه گفت: رسانه ها نقش مهمی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارند.

به گزارش اسلام آباد خبر ، به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد،دکتر مسعود قنبری در آیین اختتامیه اولین جشنواره "مرا دریاب (نه به اعتیاد)" که در مجتمع بعثت برگزار شد، ضمن گرامیداشت دهه کرامت اظهار داشت: جامعه مانند همه سیستم ها نیاز به تعادل دارد و به تبع باید همه اعضای جامعه با هم هماهنگ باشند تا به اهداف برسیم.

جانشین فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) کرمانشاه افزود: متاسفانه امروزه شاهد هستیم که آسیب ها و مسائل اجتماعی درهم تنیده شده  و مخاطراتی برای جامعه بشری ایجاد کرده است.

قنبری افزود: بحث موادمخدر تنها مختص ایران نیست، بلکه در جهان گسترش پیدا کرده است لذا همه بنا به فراخور باید در این زمینه تلاش کنند.

وی گفت: همگی باید در رفع این معضل اجتماعی تلاش کنیم، چرا که وقتی فردی در جامعه معتاد می شود سربار جامعه می شود، کارایی ندارد و خانواده و اطرافیان را گرفتار می کند.

قنبری گفت: باید آسیب های اجتماعی را بشناسیم و تلاش کنیم که جوانان را از این افیون خانمان سوز پاک کنیم و مصون کنیم و این اتفاق نخواهد افتاد مگر اینکه همه با یک عزم عمومی و تلاش همگانی دست به دست هم دهیم.

وی گفت: معضلاتی همچون اعتیاد، طلاق، سرقت، خودکشی، زباله گردی و حاشیه نشینی هر کدام به تنهایی و ترکیبی باعث می شوند که تعادل جامعه بهم بخورد.

قنبری گفت: عده ای افراد سودجو تلاش می کنند که این ماده خانمان سوز را گسترش دهند چرا که فرد و خانواده برایشان مهم نیست.

وی با اشاره به ریشه یابی و مسئله یابی، افزود: در کل دنیا روشهایی پیشرفته برای پیشگیری از اعتیاد وجود دارد، ولی متاسفانه بخاطر وجود یک عده افراد سودجو هنوز بجایی نرسیده ایم و فعالیت های ما را بی اثر کرده اند.

جانشین فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) کرمانشاه با تاکید بر آگاهسازی گفت: گسترش فعالیتهای فرهنگی، توسعه مکان های ورزشی، ادارات و نهادهای نقش آفرین می تواند در پیشگیری از اعتیاد نقشی مهم داشته باشد.

وی با اشاره به نقش رسانه ها در آسیب زدایی گفت: رسانه ها نقش مهمی دارند، صدا و سیما، فضای مجازی، باید در  این زمینه آگاهسازی کنند چرا که تک تک جوانان ایران برای ما ارزش دارند  و باید به خانواده ها نیز توجه کنیم.

سرهنگ شهریار محمدی معاون اجتماعی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) و دبیر اولین جشنواره "نه به اعتیاد" در این مراسم جامعه را خانه دوم انسان ها دانست و افزود: اگر جامعه مورد آسیب قرار گیرد خانواده از گزند آن مصون نیست.

 ۸۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد/ از 38 اثر منتخب تجلیل شد

سرهنگ شهریار محمدی معاون اجتماعی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) و دبیر اولین جشنواره "نه به اعتیاد" در این مراسم جامعه را خانه دوم انسان ها دانست و افزود: اگر جامعه مورد آسیب قرار گیرد خانواده از گزند آن مصون نیست.

معاون اجتماعی سپاه حضرت نبی اکرم(ص)  با اشاره به اینکه سالهاست جامعه درگیر سوء مصرف مواد مخدر است، افزود: بر همگان آشکار است که پیشگیری مقدم تر از درمان است و در امر پیشگیری مهمترین آن آگاهی سازی افراد جامعه  است.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره در دو بخش کودک و نوجوان برگزار شد.

محمدی ادامه داد: در این جشنواره ۸۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد که ۴۰۰ اثر برگزیده شدند.

معاون اجتماعی سپاه حضرت نبی اکرم(ص)  برگزاری جشنواره را در پنج محور "آینده ات را در یاب"، "مراقب فرزندت باش"، "حامی فرزند خود باشیم"، "دستم را بگیر" و مرا رها کن ( ویژه فروشندگان مواد مخدر) عنوان کرد.

گفتنی است، در پایان مراسم از ۳۸ منتخب جشنواره تقدیر شد.

    آخرین مطالب

    پربازدیدترین ها