دام مجرمان سایبری با آگهی‌های رنگین باز هم پهن شد/ پرسه شیادان مجازی با شگرد سهام عدالت

کد خبر: 307826
|
14:54 - 1400/11/23
نسخه چاپی
دام مجرمان سایبری با آگهی‌های رنگین باز هم پهن شد/ پرسه شیادان مجازی با شگرد سهام عدالت
دام مجرمان سایبری با آگهی‌های رنگین باز هم پهن شد/ پرسه شیادان مجازی با شگرد سهام عدالت : این روزها که خبرهای سهام عدالت داغ است، شیادان فضای مجازی به بهانه های محتلف دام هایی را برای خالی کردن حساب مردم پهن کرده اند. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ، به نقل ازعصرهامون؛ این روزها که خبرهای سهام عدالت در رسانه های مختلف در حال انتشار است، بسیاری از کلاهبردان و شیادان فضای مجازی در کمین هستند تا با فریب مردم از این فرصت به نفع خود استفاده کنند.

شیادانی که این بار سعی دارند، تحت پوشش و عنوان سهام عدالت از یک لحظه غفلت مردم استفاده کنند و پولی به جیب بزنند، در حالی که برای دریافت این سهام نیازی به پرداخت هزینه نیست.

نیازی به پرداخت وجه برای دریافت سهام عدالت نیست

حسن کیخا، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان سیستان و بلوچستان در این باره بیان کرد: در حال حاضر اخباری مبنی بر واریز سود سهام عدالت از سوی مراجع مربوطه در سایت‌های خبری انتشار یافته است که این موضوع با توجه به وجود افراد سود جو، دقت شهروندان را می‌طلبد.

وی افزود: طبق اخبار منتشر شده سود سهام عدالت، احتمال دارد که تا پایان سال به حساب دارندگان سهام عدالت واریز شود و هیچ گونه عمل اضافی از قبیل پرداخت وجه از سوی شهروندان نیاز نیست.

رئیس پلیس فتای استان با اشاره به سابقه مجرمان و اقدام کلاهبردارانه این افراد سودجو از شهروندان با عنوان سهام عدالت در سال های اخیر، اذعان کرد: مجرمان سایبری در کمین هستند با ارسال پیامک‌هایی تحت عنوان ثبت نام برای دریافت سود سهام عدالت یا ثبت نام جاماندگان سهام عدالت شهروندان را به صفحات فیشینگ هدایت کنند و آنها را به دام بیندازند.

وی تاکید کرد: برای دریافت سود سهام عدالت نیاز به هیچ گونه پرداخت وجهی نیست و این سود به حساب‌هایی که پیش تر توسط افراد اعلام شده واریز می شود. شهروندانی که به دلایلی سود سهام عدالت دریافت نکرده‌اند به‌ هیچ‌ عنوان به پیامک‌ها و تماس‌های تلفنی که در آن از مردم درخواست اطلاعات شخصی جهت واریز سود سهام عدالت می‌شود توجه نداشته باشند.

کیخا با تاکید بر این که مردم هرگونه اطلاع و اخبار را تنها از طریق سایت‌های معتبر و رسانه‌های جمعی پیگیری کنند، اظهار کرد: برای پیگیری موارد مربوط به سهام عدالت خود به سامانه الکترونیکی سهام عدالت به آدرس https:‎//samanese.ir یا به سامانه جامع اطلاعات مشتریان به آدرس https:‎//www.sejam.ir  مراجعه کنند.

انتهای پیام/

    پربازدیدترین ها