جریان مرموزی که ۲۰ سال ۹۰درصد بازار مرغ ایران را به انگلیس هدیه کرد/وقتی حذف مرغ ایرانی لاین گزک تحریم را دست دشمن داد

کد خبر: 307591
|
17:10 - 1400/10/04
نسخه چاپی
جریان مرموزی که ۲۰ سال ۹۰درصد بازار مرغ ایران را به انگلیس هدیه کرد/وقتی حذف مرغ ایرانی لاین گزک تحریم را دست دشمن داد
جریان مرموزی که ۲۰ سال ۹۰درصد بازار مرغ ایران را به انگلیس هدیه کرد/وقتی حذف مرغ ایرانی لاین گزک تحریم را دست دشمن داد : متاسفانه به واسطه جریانی که در راس کار بود، سال ۹۸ قریب به ۹۹ درصد بازار مرغ داخل کشور توسط مرغ راس انگلیسی قرق شد. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ،به نقل ازتیتریک، طی سال های اخیر بازار نابسامان مرغ به چالشی بزرگ تبدیل شده و مردم را از وضعیت به وجود آمده کلافه کرده است.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس سیزدهم و نماینده مردم کرج درباره این موضوع به اظهار نظر پرداخت تا از سناریویی چندساله برای وقوع این اتفاق پرده بردارد. 

 

علیرضا عباسی در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: قریب به ۲۰ سال مرغ لاین در کشور پرورش داده می شد و بازار  بر اساس تولیدات داخلی مدیریت می شد.

 

وی افزود: از سال ۸۰ نسل مرغ لاین از بین رفت و مرغ راس انگلیسی جایگزین شد در حالی که پیش از این ۹۰ درصد بازار مرغ ایرانی و ۱۰ درصد خارجی بود.

 

عباسی اظهار داشت: متاسفانه به واسطه جریانی که در راس کار بود سال ۹۸ قریب به ۹۹ درصد بازار مرغ داخل کشور توسط مرغ راس انگلیسی قرق شد.

 

وی با اشاره به اینکه سهم مرغ ایرانی از بازار در سال ۹۷ تنها ۱ درصد بود، تصریح کرد: سال ۹۷ انگلیس ایران را در زمینه مرغ راس تحریم کرد.

 

عباسی ادامه داد: پس از تحریم ایران توسط انگلیس ۲ میلیون تن مرغ تولید داخلی باقی ماند و مردمی که غذای آنها وابسته به این محصول بود.

 

وی با اشاره به اینکه به واسطه اقدام انگلیس امنیت غذایی کشورمان به خطر افتاد و با بحران مواجه شدیم، خاطر نشان داشت: بازار مرغ با این تحریم دچار چالش شد. 

 

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس سیزدهم و نماینده مردم کرج در خاتمه گفت: اگر همان ۲۰ سال از مرغ لاین ایرانی حمایت می کردیم طی سال های اخیر گرفتار نمی شدیم. 

 

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها