کارشناس مسائل آمریکا:

آمریکا نشان داد که قابل اعتماد نیست/ آنچه برای ایران اهمیت دارد لغو کامل تحریم‌ها است

کد خبر: 306745
|
02:11 - 1400/02/03
نسخه چاپی
آمریکا نشان داد که قابل اعتماد نیست/ آنچه برای ایران اهمیت دارد لغو کامل تحریم‌ها است
ایزدی گفت: با توجه به تجربه چند‌سال گذشته، همه دریافتند که اعتمادی به حرف آمریکا نیست و آن‌ها باید فقط در عمل تعهدات خود را نشان دهند.

به گزارش اسلام آباد خبر ، فواد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با خبرنگاریزدرسابا بیان اینکه آمریکایی‌ها نشان دادند که بدعهد هستند، اظهار داشت: آمریکایی‌ها همواره به دنبال تضعیف ایران به ویژه در حوزه‌های راهبردی هستند لذا همه مسئولین باید به واقعیت‌های سیاست‌های خارجه آمریکا بیشتر توجه کنند و بدانند آمریکا هرگز قابل اعتماد نبوده و نیست.

وی گفت: اینکه هر روز درباره برجام توسط مقامات ارشد صحبت ‌شود و شیفتگی نسبت به آن ابراز شود به‌نفع منافع ملی کشور نیست. در واقع اگر شیفتگی به برجام بار دیگر تکرار شود و از جریان برجام عبرت نگیریم، باز هم با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

استاد دانشگاه تهران افزود: آنچه برای ایران اهمیت دارد و انتظار دارد از طرف مقابل ببیند، لغو تحریم‌هاست و در واقع آن اتفاقی که لازم است در حوزه تحریم رخ دهد، این است که تحریم‌ها کاملا لغو شود.

ایزدی با اشاره به مذاکرات وین خاطرنشان کرد: مصوبه مجلس نباید دوباره تمدید و یا تعلیق شود و نباید به خطوط قرمزی که ترسیم شده، مثل دوره برجام بی‌توجهی شود.

وی با اشاره به تجربه سال‌های اخیر و هزینه‌هایی که در جریان برجام و مذاکرات ایران داده است، عنوان کرد: با توجه به تجربه چند‌سال گذشته، همه دریافتند که اعتمادی به حرف آمریکا نیست و آن‌ها دیگر باید فقط در عمل تعهدات خود را نشان دهند و همه تحریم های غیرقانونی علیه مردم ایران را لغو کنند.

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب