یک جامعه‌شناس در گفت‌وگو با دانا مطرح کرد:

مدیریت مبتنی بر تولید، فقر را ریشه‌کن می‌کند/ فساد و نابرابری اثرات آرامش در جامعه را کمرنگ می‌کند

کد خبر: 306590
|
15:36 - 1399/10/13
نسخه چاپی
مدیریت مبتنی بر تولید، فقر را ریشه‌کن می‌کند/ فساد و نابرابری اثرات آرامش در جامعه را کمرنگ می‌کند
یک جامعه‌شناس با بیان اینکه مدیریت مبتنی بر تولید، اثرات فقر را از بین می برد، گفت: در جامعه ای که نابرابری‌ها، کلاه‌برداری‌، فساد و دروغ‌گویی رواج پیدا کند، اثرات آسایش و آرامش در آن جامعه از بین می رود

به گزارشاسلام آباد خبر،دکتر سیف‌الله سیف‌الهی، جامعه‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعیشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به منشأ برخی ناهنجاری‌ها و خشونت‌های جامعه، اظهار کرد: نبود تعادل بین عرضه و تقاضا، ناهنجاری‌هایی مانند خشونت، احتکار، گرانی و ... را به دنبال خواهد داشت. تمام این‌ها مسئله‌ای به نام رفتارهای خشن و خشونت‌آمیز در جامعه را در بین افراد به وجود می‌آورد؛ به‌ویژه آن‌هایی که کمبود مالی داشته و دسترسی کمتری به نیازهای خود دارند که در نهایت با خشونت و رفتارهای خطرآفرین، این رفتارها را بروز می‌دهند.

تاکید رهبر انقلاب  بر رونق تولید

این استاد جامعه شناسی با اشاره به اهمیت بالای مساله تولید در پویایی کشور، عنوان کرد: ما امروز در بحران اجتماعی قرار داریم و در برخی رفتارها به بن‌بست رسیده‌ایم، به این سبب که تولید در کشور نداریم، همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر مسئله تولید تأکید داشته‌اند، ما نیز این مسئله را مطرح کرده‌ایم؛ اما متأسفانه توجه نکردند. در حقیقت اقتصاد ما باید بر محور تولید و تکنولوژی مدرن و مدیریت ما مبتنی بر توسعه منابع انسانی و برنامه‌ریزی باشد.

وی با بررسی منشا برخی مشکلات امروز جامعه، ابراز کرد: نابرابری‌ها، کلاه‌برداری‌، فساد  و دروغ‌گویی و ... تماماً برخاسته از آن است که آثار آسایش و آرامش در جامعه ما را کمتر کرده است، آسایش به معنای رفاه اجتماعی و امکانات زیستی محدود است که این مشکلات را به وجود آورده است.

این استاد جامعه‌شناسی تأکید کرد: تمامی آسیب‌های اجتماعی در جامعه ناشی از توسعه‌نیافتگی است و پیامد توسعه‌نیافتگی، اقتصاد وابسته و عقب‌افتادگی و دیگر مسائلی است که در جامعه به آن مبتلا هستیم.

مدیریت مبتنی بر تولید فقر را ریشه کن می‌کند

سیف الهی نقش تولید در ایجاد رفاه در جامعه را مهم توصیف کرد و گفت: اگر کشوری نتواند تولید کند و نیازهای جامعه را برطرف و رفاه را ایجاد کند، آن زمان نابرابری درآمدها، اقتصادی، اعتراضات و نارضایتی‌ها به وجود می‌آید و حتی مردم نیز معترض می شوند.

وی با انتقاد از نحوه مدیریت مدیران دولتی بر سطوح مختلف جامعه، خاطرنشان کرد: کشور ما دارای منابع ثروت در حد وسیعی است، اما بسیاری از مردم حقوق زیر 3 میلیون می‌گیرند، در حقیقت این بدان معناست که مدیریت مبتنی بر تولید نداریم؛ چرا که مدیریت مبتنی بر تولید فقر را حل و ریشه‌کن می‌کند.

انتهای پیام/ا

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها