روایت روزنامه اصلاح طلب از بی تدبیری اصلاح طلبان

قانون: معرفی عارف برای ریاست مجلس «پروژه‌ای ابتر» و «رئیس‌سازی زورکی» است

کد خبر: 301995
|
13:12 - 1397/03/07
نسخه چاپی
قانون: معرفی عارف برای ریاست مجلس «پروژه‌ای ابتر» و «رئیس‌سازی زورکی» است
در شرایطی که کمتر از دو روز دیگر انتخابات هیأت رئیسه مجلس برگزار می شود، روزنامه اصلاح طلب قانون حمایت از عارف برای ریاست مجلس را کاری بیهوده دانسته و این کار را ضربه به اصلاح طلبان عنوان کرده است.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در شرایطی که کمتر از دو روز دیگر انتخابات هیأت رئیسه مجلس برگزار می شود، روزنامه اصلاح طلب قانون حمایت از عارف برای ریاست مجلس را کاری بیهوده دانسته و این کار را ضربه به اصلاح طلبان عنوان کرده است.

در همین راستا روزنامه قانون با مرور اتفاقاتی که در انتخابات هیات رئیسه سال 95 رخ داد نوشته است: «بخشی از مقصران ماجرای فوق یعنی انشقاق امید، تصور می‌کردند که محمدرضاعارف حق ولایی بر گردن نمایندگان و ملت ایران دارد و باید به سهم خود برسد و رییس مجلس شود و برای این هدف نیز اقدامات فراوانی را در دستور کار قرار دادند ولی این رویه نیز سبب شد تا بدبینی جریان‌هایی که با ائتلاف اصلاحات بالا آمده بودند ولی دلی گروی این جریان نداشتند بیشتر شود و کار را به وزن‌کشی سیاسی بکشانند. در این رویارویی نیز فراکسیون موسوم به امید شکست خورد و برای همین در بسیاری از لابی‌های داخلی بهارستان بازی به نفع آن‌ها به پایان نمی‌رسید.»

در بخش دیگری از مطلب روزنامه قانون حمایت از عارف را اقدام خردمندانه ای ندانسته و حتی آن را تکرار بی تدبیری می داند. در همین راستا نوشته است:« حال دوباره بعد از این همه تَکرار شکست برخی از جریان‌ها و افرادی که به نظر می‌رسد نگاهی مقطعی دارند و فارغ از نگاه راهبردی هستند در اظهاراتی از انتخاب عارف به عنوان گزینه ریاست مجلس سخن می‌گویند.»

پیش از این جلال میرزایی، عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس گفته است که در جلسه این هفته مجمع عمومی فراکسیون امید، نامزدی محمدرضا عارف برای ریاست مجلس بررسی می‌شود. در صورت اخذ رای، نامزد نهایی فراکسیون امید برای ریاست مجلس، عارف خواهد بود.

این مقاله در ادامه عنوان می کند که پرداختن به ریاست عارف در مجلس در واقع یک نوع «رئیس سازی زورکی» است، چرا که عارف شانسی برای ریاست مجلس ندارد؛ از طرف دیگر در این گزارش تأکید شده است که «کسانی که توهم قدرت دارند باید بدانند که این بازی‌های سیاسی یک سری هزینه نیز دارد و می‌تواند مانند تمام راهبردهایی که جریان‌های منتسب به اصلاحات در مجلس داشتند و به نتیجه نرسید باری بر دوش جریان اصلاحات بیندازد. در همین راستا یکی از خطرناک‌ترین هزینه‌ها را می‌توان از دست دادن جایگاه‌های نواب رییس برای فراکسیون امید دانست.»

روزنامه قانون در پایان آب پاکی را روی دست عارف ریخته و می نویسد: «عارف شخصیت محترمی است ولی هرکس را برای جایگاهی آفریده‌اند و بی‌شک این فرد برای ریاست‌مجلس شورای اسلامی صلاحیت لازم را ندارد. شاید برخی اطرافیان این فرد به دنبال رسیدن به جایگاه هستند یا فراکسیون امید سعی دارد حضور خود را در مجلس یادآوری کند ولی نباید فراموش کرد که این اتفاق می‌تواند برای همیشه فراکسیون امید را در مجلس به حاشیه براند و جایگاه آن را تخریب کند. البته این شکست می‌تواند یک توفیق اجباری نیز داشته باشد و آن پایان توهم مجلس اصلاح‌طلب است که برخی در اذهان خود و قشری از جامعه پرورانیده اند.»

 به نظر می رسد بعد از جلسه فراکسیون امید و تلاش آنها برای معرفی عارف به عنوان ریاست مجلس، اختلافات میان اصلاح طلبان بالا گرفته است؛ به اعتقاد برخی از اصلاح طلبان عارف گزینه ای در حد ریاست مجلس نیست اما اعتقاد برخی دیگر این است که عارف اگرچه توانایی لازم را دارد اما در حال حاضر رأی کافی برای ریاست مجلس را ندارد.

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها