با حضور روسای ادارات ونهادها صورت گرفت؛

برگزاری اقامه نماز مغرب وعشاء در مسجد المهدی (عج) اسلام آبادغرب

کد خبر: 300741
|
21:45 - 1396/11/08
نسخه چاپی
برگزاری اقامه نماز مغرب وعشاء  در مسجد المهدی (عج) اسلام آبادغرب
اسلام آبادخبر: با برنامه ریزی اداره تبلیغات اسلامی اسلام آبادغرب اقامه نماز مغرب وعشاء با شرکت روسای ادارات ونهادها در مسجد المهدی (عج) این شهرستان برگزار شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، با برنامه ریزی اداره تبلیغات اسلامی اسلام آبادغرب اقامه نماز مغرب وعشاء با شرکت روسای ادارات ونهادها در مسجد المهدی (عج) این شهرستان برگزار شد.

 

 براساس جلسه ستاد اقامه نماز مقررگردید هرهفته یک شنبه ها با برنامه ریزی اداره تبلیغات اسلامی  ودعوت از روسای ادارات ونهادها در یکی از مساجد شهر در زمان اقامه نماز مغرب وعشاء  در بین مردم حضور یابند ومردم با آنها از نزدیک مشکلات خود را مطرح نمایند ودرهمان ملاقات به رفع مشکل اقدام گردد.

 

 

 حجت الاسلام علی اوسط کماسی رئیس اداره تبلیغات اسلام آبادغرب ضمن تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجردر سخنانی ابراز داشت : نماز بهترین وسیله ارتباطی انسان با خداوند متعال است و در توصیف جمال نماز علاوه بر روشنایی بخش بر جان پیامبر(ص) به‌عنوان سایه رو سفیدی اهل ایمان، طهارت روح عموم مردمان نیز از آن یاد شده است بلکه نماز بازدارنده گناه، عصیان و پوشاننده خطا و اشتباه دانسته‌اند.

 

 

وی در ادامه با اشاره به خصوصیات مومنان  افزود : مؤمنان تنها کسانی هستند که هر وقت نام خدا برده شود دلهاشان ترسان می‏گردد، و هنگامی که آیات او بر آنها خوانده می‏شود ایمانشان افزون می‏گردد و تنها بر پروردگارشان توکل دارند

 

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسلام آبادغرب خاطرنشان کرد:مومن نیتش ازعملش بهتر است و کافرنیتش از عملش بدتر است. مومن در نیتش آرزوی سلامتی  ورفع مشکل تمام انسانهاست ولی کافر نیتش دشمنی با انسانهاست.

 

 

وی در ادامه گفت: احترام مومن آنقدر بلند است  زیاد است امام صادق (ع) می فرماید: هرکس به شطر کلمه ای مومنی را بیا زارد مانند این است که خانه کعبه را ویران کرده باشد  ودر آخرت در پیشانیش نوشته می شود  نا امید از رحمت خدا که امیر المومنین (ع) می فرماید: بزرگترین گناه نامید از رحمت خدا است که لذا می فرماید احترام به مومن از خانه خدا هم بالاتر است  کسی که مومنی را را ترد بکند  وحرمتش را از بین ببرد باید منتظر عواقبش باشد.

 

 

 حجت الاسلام علی اوسط کماسی با اشاره حفظ آبرو و حرمت و شخصیّت مؤمنان اظهارداشت: پیامبر اکرم(ص) درباره اهمیت این موضوع می‌فرمایند: همه چیز مسلمان، از مال، آبرو و خونش بر مسلمان دیگر حرام است. هرگاه مومن برادر دینی خود را متهم نماید، ایمان او آب می‌شود و از بین می‌رود همان طوری که نمک در آب حل می‌شود و از بین می‌رود.

 

 

وی تاکید کرد: بنابراین برای توجه به اهمیت این مساله و یادآوری عقوبت و گناه این کار برای مومنانی که خود را مطیع دستورات دین می‌دانند خیرو برکت آخروی و البته برای کسانی که پنبه در گوش‌های خود کرده‌اند و بی دلیل برای رسیدن به اهداف خود از ریختن آبروی افراد هراسی ندارند عذاب آخروی  محیا می گردد، وهمچنین روایت  ازمعصومین(علیه‌السلام) است، ) رسوا نمودن مومن، خروج از ولایت خدا)

 

 

در ادامه مراسم  روسای ادارات ونهادها به سوالات مطرح شده توسط حضار جواب دادند و وامور درخواستی را در دستور کاری خود قرار دادند وهمچنین به سوالات شرع پاسخ داده شد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها