کیوان تنگسیری:

چرا هاشمی با حامیانش در یک زمان به جزیره کیش رفتند

کد خبر: 294531
|
09:45 - 1395/01/09
نسخه چاپی
چرا هاشمی با حامیانش در یک زمان به جزیره کیش رفتند
چند روز پیش بازار سفرهای نوروزی دولتمردان به جنوب کشور داغ بود، سفرهایی که گمانه زنی های بسیاری را در فکرهای خود به همراه داشت .

به گزارشاسلام آباد خبر؛ به نقل از تنگستان نما، چند روز پیش بازار سفرهای نوروزی دولتمردان به جنوب کشور داغ بود، سفرهایی که گمانه زنی های بسیاری را در فکرهای خود به همراه داشت .

سفرهایی که برای تحلیلگران چندان قابل هضم نبود، هرچند که ظاهر قضیه بازدید و بهره برداری از پروژه های عمرانی و صنعتی می بود ولی سرا زیر شدن جمعی  از حامیان هاشمی به جزیره ی کیش، بحث برانگیز شده بود.

به نظر نگارنده این جلسات اخیر از قبل برنامه ریزی شده بود و برگزاری این جلسات هم کنترل شده به نظر می رسید.

اما این را میتوانیم از سفرهای فاطمه هاشمی به بوشهر در زمان قبل از انتخابات بفهمیم.

اطرافیان آقای هاشمی این طور به رسانه ها اعلام کرده اند که این سفر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، یک سفر کاملا تفریحی است چرا که در سالیان گذشته هم به این سفرها مداومت داشته اند.

ولی تمایل رئیس محترم دولت به این سفر جای سوال دارد که چرا با تعدادی از حامیان هاشمی در یک زمان مشخص به جزیره کیش بروند؟

موفقیت نسبی اصلاح طلبان در این دوره از انتخابات (چه خبرگان و چه مجلس) و برنامه ریزی های این حزب برای چهار سال آینده، به احتمال زیاد به این سفر می تواند ارتباط پیدا کند.

با مصاحبه های اخیر آقای رفسنجانی در رسانه های مختلف، این گونه اثبات می شود که مردم باید در این دوره از خبرگان منتظر تنشهایی جدید باشند.

حال این سوال پیش می آید که چرا بر روی استان بوشهر تمرکز کرده اند و اکثر به جنوب کشور روی می آورند؟؟ در پاسخ باید گفت استان بوشهر از چهار نماینده ای که دارد سه تا اصلاح طلب هستند و از طرفی با برگزاری این جریانات در استانهایی چون بوشهر که مرزی و محروم هستند می توانند بهتر این اعتقادات خود را به مردم القا کنند.

یکی دیگر از ادله ها می تواند آشفتگی های پس از برجام در دولت باشد، در اوایل شروع کار دولت فعلی با فضا سازی هایی که رئیس جمهور با حامیانشان در باب مذاکره مسالمت آمیز و گفتمان برد برد داشته اند.

پس از توافق های صورت گرفته و اشتیاق بیش از پیش طرفهای مقابل بر دور زدن این توافقات با هر شکلی و تهدیدهای مکرر سنای آمریکا بر جاری ساختن تحریم های اولیه بر ضد ایران این برهم ریختن فعلی دولت باعث شده است تا همفکران دولتی با هم جلسه ای در خصوص چاره اندیشی باشند.

مخصوصا پس از سخنان مقام معظم رهبری  مبنی بر تلاش آمریکا و استکبار جهانی بر کشاندن ایران بر سر میز مذاکره برای توافق برجام های دوم و سوم، همانطور که می دانید در سخنان گوهر بار اخیر مقام معظم رهبری راجع به برجامهای 2و3،که ایشان فرمودند" آنها می خواهند ایران با آمریکا مذاکره  و راه باب میل آمریکا را انتخاب کند و مجبور شود از خطوط قرمز صرف نظر کند. می گویند برجام دیگری در قضایای منطقه، برجامی در قانون اساسی، برجام2 و3 و..... باید بوجود بیاید تا ما راحت تر زندگی کنیم."

یک مفهوم همیشگی ولی تجدید ناپذیر و کهنه نشدنی میبینیم و آن عدم اعتماد بر گفته های امریکاست.

برجامی که اکنون برایمان ساخته اند تنها روی کاغذ آمده و هیچ اقدام مفیدالفایده ای در این زمینه از کشورهای طرف مقابل مذاکره صورت نگرفته است.

پس چه فایده دارد روی این توافق  مانور دهیم و ادعا ی آن کنیم که با دنیا گفتمان کرده ایم.

اولا: دنیا اروپا و آمریکا نیست ثالثا: مسئله ی اقتصاد مقاومتی چیزی است که اجرای آن تاثیر کمی مطمئنا نخواهد داشت.

اقتصاد مقاومتی در بیان ساده تولید و رونق اقتصاد داخلی در داخل کشور است چیزی که تنها به دست همین مردم این سرزمین به دست می آید. پس نباید به چیزی که در گذشته هم از آن زخم داشته ایم روی آورده و خود را به تمایلات غرب تسلیم کنیم .

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها