امام جمعه کرمانشاه:

شهید بهشتی، شخصیتی بزرگ در نظام اسلامی بود

کد خبر: 26702
|
15:48 - 1392/04/04
نسخه چاپی
شهید بهشتی، شخصیتی بزرگ در نظام اسلامی بود
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه، گفت: شهید بهشتی، شخصیتی بزرگ در نظام اسلامی بود.

 
 آیت اله مصطفی علماء در گردهمایی ائمه جمعه سراسر استان که در محل دادگستری استان کرمانشاه برگزار شد، اظهارکرد: خداوند را شاکریم که در زمانه ای زندگی می کنیم که نظام اسلامی حاکم است و مفتخریم که در این نظام خدمتگزار مردم هستیم چرا که فرموده و توصیه ی امام (ره) خدمتگزاری به مردم بود و یقینا امام (ره) این توصیه را از دین گرفته است.

 

وی با اشاره به واقعه شهادت حضرت آیت اله بهشتی و یارانش، ایشان را شخصیتی بزرگ و با سابقه در نظام اسلامی معرفی کرد و یادآور شد: ایشان نماینده حضرت آیت اله بروجردی در آلمان بود و کسی بود که اعلامیه های امام (ره) را انتقال میداد.

 

امام جمعه کرمانشاه شهید بهشتی را  یک مجموعه و یک انسان مدبر که پایه گذار انجمن های اسلامی بوده است، دانست و خاطرنشان کرد: وقتی اینچنین شخص بزرگی به مقام شهادت نائل می شود نشان می دهد که انقلاب بهای بزرگی پرداخت کرده که امروزه ما باید قدرشناس آن باشیم.

 

علما یادآور شد: روحانیت در این برهه از زمان اگرچه شاید جز شغلشان نباشد اما لازم است با قوانین قضایی آشنا شوند و به اصطلاح مسلح به سلاح روز شوند.

 

در ادامه حجت السلام و المسلمین علی مظفری رییس کل دادگستری استان کرمانشاه ضمن خیر مقدم و تبریک اعیاد شعبانیه و هفته قوه قضائیه گزارشی اجمالی از عملکرد دادگستری استان ارائه کرد.

 

وی یادآور شد: دادگستری استان کرمانشاه شامل 18 حوزه قضائی است که ورودی پرونده ها در سال 91 حدود 33 هزار و 200 فقره بوده است.

 

مظفری تصریح کرد: با توجه به مراحل رسیدگی به پرونده ها که توسط قضات مختلف صورت می گیرد امکان اشتباه بسیار کم است تا جایی که در سال گذشته از این تعداد پرونده تنها در مورد 12 فقره اعمال ماده 18 صورت گرفته و خلاف شرع بین تشخیص داده شده است.

 

وی با اشاره به رتبه دادگستری کرمانشاه در میان دادگستری های سراسر کشور، محاکم تجدید نظر را حائز رتبه ششم کشوری، محاکم انقلاب اول، محاکم خانواده سوم، دادستانی اول و ارتقا رتبه دادگستری از 29 به 11 را حاصل تلاش تمام همکاران قضایی و اداری دانست.

 

رییس شورای قضایی استان کرمانشاه تصریح کرد: در پایان سال 89 از مجموعه تعداد پرونده های وارده و مختومه دادگستری کرمانشاه دارای 4491 نمره منفی بوده است که در سال90، 876 نمره مثبت و در سال 91، 5943 نمره مثبت برای دستگاه قضایی کرمانشاه حاصل شده است.
 
منبع: ایسنا

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب

    پربازدیدترین ها