سایت پرنده نگری هشیلان بیش از 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

کد خبر: 26669
|
15:35 - 1392/04/04
نسخه چاپی
سایت پرنده نگری هشیلان بیش از 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد
معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه می گوید، اگر اعتبارها تخصیص پیدا کند، سایت پرنده نگری تالاب هشیلان تا پایان سال آماده افتتاح می شود.

کاظم علی زاده در گفت و گو با ایسنا ، اظهار داشت: سایت پرنده نگری تالاب هشیلان از مصوبات سفر سوم هیات دولت به استان کرمانشاه بود که 1.5 میلیارد تومان اعتبار نیز برای آن پیش بینی شده است.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی این طرح از سال گذشته، ادامه داد: تمام اعتباری که تا کنون برای طرح هزینه شده از اعتبارات سازمان محیط زیست بوده و هیچ اعتباری از منابع استانی تخصیص پیدا نکرده است.

به گفته این مسئول سایت پرنده نگری هشیلان در حال حاضر بیش از 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و چنانچه اعتبارات استانی نیز تخصیص پیدا کند تا پایان سال آماده بهره برداری خواهد بود.

علی زاده با تاکید بر اینکه این سایت یکی از نمونه ترین سایت های پرنده نگری کشور است، یادآوری کرد: سایت های پرنده نگری معمولا در اکثر تالاب هایی که تنوع پرنده در آن ها زیاد است، ساخته می شوند.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: هدف از احداث این سایت جذب گردشگر و همچنین فراهم آوردن امکاناتی برای استفاده مراکز علمی و تحقیقات اکولوژیک است.

وی با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد تالاب هشیلان، افزود: هشیلان یکی از با ارزش ترین تالاب های کشور است که در فصل مهاجرت، پذیرای انواع پرندگان از قسمت های مختلف دنیاست.

علی زاده خاطرنشان کرد: انواع اردک، غاز خاکستری، حواصیل، پرندگان کنارآبزی، پرندگان شکاری و ... در فصل مهاجرت وارد تالاب هشیلان می شوند و برخی از آن ها در تالاب ماندگار شده و جوجه ریزی می کنند.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب

    پربازدیدترین ها