بهبود رتبه کانون های مساجد استان کرمانشاه در سال جاری/ لزوم آگاه سازی جوانان با احکام دین

کد خبر: 24569
|
00:03 - 1392/03/31
نسخه چاپی
بهبود رتبه کانون های مساجد استان کرمانشاه در سال جاری/ لزوم آگاه سازی جوانان با احکام دین
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه در بحث رتبه کانون های مساجد از رتبه قابل قبولی برخوردار نبود اما در سال گذشته نتیجه قابل قبولی داشته است.

 

به گزارشمرصاد، حجت الاسلام محمد آفتابی در جلسه افتتاح طرح‌های اوقات فراغت و ۱۴۴۷ که در مجتمع فرهنگی و هنری تالار انتظار  با حضور مدیران استانی، ائمه جمعه و جماعت استان برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز خانواده ها با استفاده از تعالیم دینی باید فرصتی مناسب برای جوانان و نوجوانان جامعه فراهم سازند، اظهار داشت: ماه رمضان ماه خودسازی و ماه تزکیه نفس است و اجرای احکام الهی می تواند پایه و اساس خانواده ها را تحکیم کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه در پایگاه های اوقات فراغت در ماه مبارک رمضان باید به سه اصل مهم روزه، قرآن و دعا توجه ویژه ای شود، افزود: ماه مبارک رمضان که در ایام تعطیلات تابستانی قرار گرفته، فرصتی مناسب برای توجه و پرداختن هرچه بیشتر به فرایض دینی ایجاد کرده است.

آفتابی در ادامه سخنانش با اظهار تاسف از اینکه برپایی نمازهای جماعت از وضعیت مناسبی برخوردار نمی باشد، گفت: فرهنگ سازی دینی از وظایف مهم مجریان و متولیان دین است. جوانان و نوجوانان باید به اهمیت نمازو روزه آگاه شوند.

 وی با تاکید بر اینکه امروز وظیفه کانون ها جذب جوانان است، اضافه کرد: استان کرمانشاه در بحث رتبه کانون های مساجد از رتبه قابل قبولی برخوردار نبود اما در سال گذشته نتیجه قابل قبولی داشته است.

وی ادامه داد: در حوزه تئاتر دینی، استان کرمانشاه رتبه ۲۷ کشوری و در منطقه رتبه سوم را کسب کرده است اما در سال ۹۰ و ۹۱ موفق به کسب رتبه اول در کشور شدیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه افزود: در حوزه کانون ها در سال ۹۰ تعداد پایگاه‌های کانون‌های مساجد شهری در سال گذشته ۳۰۹ پایگاه بوده و امسال این تعداد در استان رشد قابل توجهی داشته است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که مسئولان استان کرمانشاه در راستای فرهنگ سازی دینی گام های اساسی و بلندی را برداشته که این امر خود موجب اعتلای فرهنگ دینی استان خواهد شد.

صفری: برنامه های کانون های مساجد امسال تنوع بیش تری دارد

همچنین در این نشست طیب صفری، مسئول کانون‌های مساجد استان کرمانشاه اظهار داشت: برگزاری طرح اوقات فراغت ویژه جوانان و نوجوانان عضو کانون‌های مساجد استان در ایام تعطیلات تابستان از جمله برنامه های پیش روی کانون های مساجد در استان کرمانشاه است.

صفری، با تشریح برنامه‌های طرح اوقات فراغت در کانون‌های مساجد استان کرمانشاه گفت: کانون‌های مساجد در ایام تعطیلات به‌ویژه ایام تابستان برنامه‌های ویژه‌ای جهت غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و دانشجویان در کانون‌های مساجد استان پیش‌بینی کرده اند.

وی در ادامه محل اجرای این برنامه ها را ۳۶۴ پایگاه  کانون‌های مساجد شهری و روستایی استان ذکر کرد و گفت:  برنامه‌های امسال نسبت به سنوات گذشته از تنوع بیشتری برخوردار است و این امر موجب استقبال از برنامه‌های یاد شده خواهد بود.

وی افزود: امسال در بحث اوقات فراغت  تعداد پایگاه کانون های مساجد از ۳۰۹  به ۳۶۴ پایگاه رسیده که این امر بیش از ۱۸ درصد رشد داشته است.

صفری در ادامه  به برنامه های ماه مبارک رمضان که در ایام تعطیلات تابستان قرار دارد اشاره کرد و گفت: فضای معنوی ماه رمضان، فضای زیبایی را برای جوانان و نوجوانان ایجاد می‌کند که حتی جوانانی که به ظاهر در عمل به آموزه‌های دینی بی‌توجه هستند با خداگرایی که در فطرت آنان است به انجام اعمال ماه رمضان گرایش پیدا کنند که همین اتفاق می‌تواند در جذب آنان به آموزه‌های دینی کمک کند.

وی خاطر نشان کرد: برنامه‌های اوقات فراغت در پایگاه کانون‌های مساجد استان از اول تیرماه آغاز می شود و این برنامه‌ها شامل کلاس‌های آموزشی، فرهنگی، هنری، صنایع دستی، آموزش قرآن در مقاطع مختلف همراه با تفسیر، برگزاری کلاس‌های احکام و رفع شبهات در راستای احکام دینی و همچنین برگزاری کلاس‌های کمک آموزشی درسی است.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب

    پربازدیدترین ها