معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه :

تئاتر مرصاد سرمایه فرهنگی استان کرمانشاه است

کد خبر: 307339
|
15:42 - 1400/07/14
نسخه چاپی
تئاتر مرصاد سرمایه فرهنگی استان کرمانشاه است
صدراله بابلی معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه : تئاتر مرصاد یک سرمایه فرهنگی هنری است و باید در صدر برنامه های وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی قرار گیرد.

صدراله بابلی معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار  اسلام آباد خبر ، با اشاره به نقش استان کرمانشاه در هشت سال دفاع مقدس گفت : جنگ در کرمانشاه شروع شد و در کرمانشاه خاتمه پیدا کرد و خاتمه جنگ هم عملیات غرور آفرین مرصاد بود ، و منافقین با یک برنامه پیش طراحی شده از سوی اربابان آمریکایی و استکبار جهانی به زعم واهی خود خواستند به تهران برسند و نظام اسلامی را سرنگون کنند ، اما کور خوادند و با مقاومت مردم منطقه و رزمندگان اسلام ضربه سختی بر پیکره آنها وارد شد.

 

وی افزود : مجموعه سپاه و ارتش ، بسیج و هوانیروز و نیرهای مردمی در مرصاد گورستانی برای منافقین شکل دادند و رزمندگان اسلام با هنرنمایی و با جهاد هنرمندانه خود نقشه های دشمن را به هم ریختند و هنرمندانه از کیان ایران اسلامی دفاع کردند.

 

بایلی عنوان کرد: رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس نگذاشتند  حرف ولایت بر زمین بماند و امروز دوران هشت دفاع مقدس به یک کتاب بسیار قطوری تبدیل شده و ما باید آن را به نسل بعدی و نوجوانان و جوانان منتقل کنیم.

 

وی گفت: باید با زبان هنر این هنرمندهای سربازان و رزمندگان را بازگو کنیم و زبان هنر بر مخاطب تاثیر فراوان دارد، چرا که به فرموده رهبری معظم انقلاب فرهنگ اگر قوی و غنی ومستحکم باشد دشمن در حوزه های دیگر رخنه نمی کند و می فرمایند:  بلغ ترین و شیوا ترین ابزار ، ابزار ، ابزار هنر است که بر مخاطب تاثیر گذار است.  

 

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: امروز ما نسبت به شهدا و شجاعت مثال زدنی رزمندگان سپاه اسلام دین داریم  و وظیفه داریم در بازگویی حماسه آفرینی های مردم استان و ررزمندگان اسلام تلاش وافر داشته باشیم.

 

وی همچین به جشنواره ملی تئاتر مرصاد اشاره کرد و افزود : تئاتر مرصاد چندین دوره است که اتفاق می افتد و امروز بسیاری از هنرمندان هنرهای نمایشی برای برگزاری و انتشار فراخوان این جشنواره لحظه شماری می کنند، و ما باید کاری کنیم تا جشنواره ملی تئاتر مرصاد در صدر برنامه های فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مهمتر از آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت هنری وزتخانه قرار گیرد. و این جشنواره مثل جشنواره های دیگر مورد حمایت جدی وزاتخانه قرار گیرد.

 

بابلی افزود: تئاتر مرصاد یک سرمایه فرهنگی است و قطعا با نگاهی که امروز بر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حاکم است  این امر شدنی است و همه باید تلاش کنیم جشنواره ملی تئاتر مرصاد که یک سرمایه فرهنگی هنری است را به شکل باشکوهی برگزار کنیم و از همه ظرفیت ها در این راستا استفاده کنیم.

 

وی افزود: اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کرمانشاه همیشه حامی جشنواره بوده و خواهد بود و باید تلاش کنیم تا جشنواره تئاتر مرصاد به جشنواره ملی فرهنگی هنری مرصاد در حوزه های مختلف تبدیل شود و از ظرفیت سایر هنرها در این جشنواره بهره ببریم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

آخرین مطالب

پربازدیدترین ها