نماینده مردم اسلام آباد غرب:

طرح اختصاص حق ایثارگری به فرهنگیان اسلام آبادغرب و دالاهو پیگیری می شود/ دولت به بهانه مشکلات اقتصادی جلوی تحقق طرح را گرفته است

کد خبر: 292977
|
14:31 - 1394/03/28
نسخه چاپی
طرح اختصاص حق ایثارگری به فرهنگیان اسلام آبادغرب و دالاهو پیگیری می شود/ دولت به بهانه مشکلات اقتصادی جلوی تحقق طرح را گرفته است
نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود پذیرفته شدن اصل جنگی بودن مناطق اسلام آباد غرب و دالاهو توسط دولت، به بهانه های مختلف از جمله مشکلات اقتصادی از پرداخت حقوق ایثارگران خودداری می کنند.

به گزارشاسلام آباد خبر، علی جلیلیان در گفتگو با خبرنگارپاک پرس، با اشاره طرح اختصاص حق ایثارگری به ساکنان شهرستان های اسلام آبادغرب و دالاهو اظهار داشت: برخی از موارد حق ایثارگری مربوط به شهرستانهای جنگ زده استان کرمانشاه نظیر کسانی که در دوران هشت سال جنگ تحمیلی در مناطق جنگی مشغول خدمت سربازی بوده اند محقق شده است.

 

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این افراد به عنوان ایثارگر شناخته شده و به آنان کارت ایثارگری اعطا شده همچنین برای خدمت وظیفه فرزندان ایثارگران مذکور، امتیازاتی لحاظ شده است.

 

جلیلیان گفت: همچنین درصدد هستیم آن دسته از کارمندانی که در طول خدمت خود در دوران جنگ تحمیلی در استخدام دولت و در حال خدمت به شهرستانهای جنگ زده اعم از اسلام آبادغرب و دالاهو بوده اند از حقوق و مزایای جنگی بهره مند شوند.

 

وی افزود: بر همین مبنا در ابتدا پس از رایزنی با اداره آموزش و پرورش و موافقت آنان، اقدامات مربوط به شناسایی فرهنگیان و بازنشستگان فرهنگی شهرستانهای اسلام آباد غرب و دالاهو انجام شد و هم اکنون پرونده این افراد در پایتخت در دست بررسی است.

 

جلیلیان با تاکید بر پذیرفته شدن شهرستانهای اسلام آباد غرب و دالاهو به عنوان مناطق جنگی عنوان کرد: در تلاش هستیم مبالغی به عنوان حقوق و مزایا به صورت ماهیانه به کارمندان ایثارگر در این دو شهرستان پرداخت شود اما به دلیل مشکلات بودجه ای، تاکنون نتیجه مطلوب حاصل نشده است.

 

وی زمان تحقق پرداخت حقوق این افراد را نامشخص دانست و  افزود: با وجود پذیرفته شدن اصل جنگی بودن مناطق اسلام آباد غرب و دالاهو توسط دولت، به بهانه های مختلف از جمله مشکلات اقتصادی از پرداخت حقوق ایثارگران خودداری می کنند.

 

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از کارمندان ایثارگر به ویژه کارمندان شهرستانهای دالاهو و اسلام آباد غرب خاطر نشان کرد: با وجود اینکه کارمندان این مناطق درگیر شدیدترین بمباران ها بوده اند اما در محل کار خود حاضر شدند و به مردم خدمت رسانی می کردند و البته همین امر در روحیه دهی به رزمندگان بسیار موثر بود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

آخرین مطالب

پربازدیدترین ها