دورخیز یوزها برای پرش بلند از دیوار عنابی!

تیم ملی فوتبال کشورمان در چارچوب دیدار مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا 2023

کد خبر: 310557
|
23:54 - 1402/11/18
نسخه چاپی
تیم ملی فوتبال کشورمان در چارچوب دیدار مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا 2023
تیم ملی فوتبال کشورمان امشب در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف تیم ملی قطر خواهد رفت.

به گزارش اسلام آباد خبر ،

تیم ملی فوتبال کشورمان در چارچوب دیدار مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا 2023 - قطر از ساعت 18:30 امشب (چهارشنبه - 18 بهمن) در ورزشگاه الثمامه شهر دوحه طی دیداری حساس و مهم به مصاف تیم ملی فوتبال قطر خواهد رفت.

 

یوزهای سپیدپوش پارسی در حالی در برابر عنابی‌های صحرا خواهند ایستاد که آخرین تقابل این دو تیم، با نتیجه 4 بر صفر به سود تیم ملی فوتبال کشورمان در دیدار فینال تورنمنت چهارجانبه اردن به پایان رسید که البته در آن دیدار، کارلوس کی‌روش هدایت تیم ملی قطر را برعهده داشت.

 

با برکناری کی‌روش از هدایت قطر، مارکز لوپس اسپانیایی از تیم الوکره، هدایت قطری‌ها را برعهده گرفت. از مجموع 24 بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر، کشورمان 16 بار برنده بوده، 5 بار بازی دو تیم به تساوی انجامیده و تیم ملی 3 بار تن به شکست داده که از این شکست‌ها فقط یکی مربوط به دیدارهای رسمی بوده است.

 

بهترین برد تیم ملی مقابل قطر در تورنمنت غرب آسیا 2008 با نتیجه ۶ - یک کسب شده و تیم ملی در بدترین حالت، 2 بر صفر به تیم ملی قطر باخته است. بازی سال 1395 تیم ملی مقابل قطر در ورزشگاه آزادی که با پیروزی لحظات پایانی 2 بر صفر همراه بود، جنجال‌های خارج از زمین زیادی را در پی داشت.

 

آخرین پیروزی تیم ملی فوتبال قطر مقابل ایران به سال 1388 برمی‌گردد؛ زمانی که تیم تحت هدایت افشین قطبی در تورنمنتی چهارجانبه، مقابل قطر با نتیجه 3 بر 2 طی دیداری دراماتیک تن به شکست داد و دیگر پس از آن تیم ملی قطر مقابل ایران هرگز پیروز نبوده است.

 

ایران برای هشتمین بار به مرحله نیمه‌نهایی رسیده که از این 8 بار، 6 بار شکست خورده و 2 بار پیروز بوده‌ایم و یوزهای پارسی برای شکستن این طلسم و راه‌یابی به فینال پس از 47 سال، امروز دیداری به مراتب حساس و مهم را در پیش خواهند داشت.

 

قطر در این دوره از جام ملت‌های آسیا بازی‌های بسیار خوبی از خود نشان داده و با دریافت تنها 2 گل خورده، در زمره بهترین خطوط دفاعی جام قرار دارد. از آن سو قطر مانند تیم ملی ایران با 4 پیروزی و یک تساوی به مرحله نیمه‌نهایی رسیده است.

 

قطر میزبان قطعا برای این دیدار، انگیزه‌های فراوانی دارد و حمایت‌های پرشور هوادارانش را البته با کارشکنی‌های زیاد در اختیار خواهد داشت. تیم ملی ایران پس از برتری تاریخی مقابل ژاپن، باید قطر را از پیش رو بردارد تا در فینال 21 بهمن ماه بتواند برای کسب جام بجنگد

    آخرین مطالب

    پربازدیدترین ها