دکتر جهانبخش زنگنه تبار:

مشارکت حداکثری درانتخابات عامل اقتدارنظام اسلامی

کد خبر: 310513
|
12:15 - 1402/10/22
نسخه چاپی
مشارکت حداکثری درانتخابات عامل اقتدارنظام اسلامی
دکتر جهانبخش زنگنه تبار گفت: مشارکت حداکثری درانتخابات عامل اقتدارنظام اسلامی است.

به گزارش اسلام آباد خبر ، نشست بصیرتی با موضوع انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در مسجد حضرت زهرا (س)شهرک وحدت (تعاون) کرمانشاه روز پنجشنبه مورخ ۲۱دیماه، بعد از نماز مغرب با حضور دکتر جهانبخش زنگنه تبار برگزار شد. 


زنگنه تبار در این نشست با اشاره به دو انتخابات مهم پیش رو در روز یازدهم اسفندماه، علاوه بربیان اهمیت و شرح وظایف مجلس خبرگان رهبری به اهمیت و جایگاه مجلس شورای اسلامی، اختیارا ت و وظایف نمایندگان اشاره کرد و گفت دو وظیفه مهم واصلی مجلس شورای اسلامی، قانونگذاری و نظارت است. 


و‌ی گفت برخی از وظایف نمایندگان عبارتند از: رای اعتماد به وزرا، سؤال و استیضاح وزرا و رئیس جمهور، رای عدم کفایت سیاسی به رئیس جمهور، تصویب بودجه سالانه کشور، تصویب برنامه‌های پنج ساله اقتصادی، اجتماعی وفرهنگی کشور، تهیه و تصویب طرح‌ها، بررسی وتصویب لوایح دولت، حق تحقیق و تفحص در تمام امور کشور، تصویب عهدنا مه‌ها و مقاوله‌نامه‌ها‌ی بین‌المللی، انتخاب ۶ نفر حقوقدان شورای نگهبان، انتخاب دو نفر از اعضای شورای نظارت بر صدا و سیما و غیره. 


وی گفت: امام خامنه‌ای (مدظله العالی) چهار راهبرد را برای انتخابات اعلام کردند که عبارتنداز: رقابت، سلامت، مشارکت و امنیت، که سلامت و امنیت بر عهده مجریان و ناظران و بازرسان انتخابات است، رقابت هم که بر عهده کاندید ا‌ها وهواداران آنهاست. اما آنچه که به ما مردم مربوط است مشارکت حداکثری است. انتخابات هم حق است هم تکلیف، هر کدام از افراد واجد شرایط رای دادن حق دارند به اندازه یک رای در انتخاب رهبری از طریق رای دادن به مجلس خبرگان، در انتخاب نماینده مجلس، درانتخاب رئیس جمهور، عضو شورای شهر و روستا، دخیل باشند. 


وی در ادامه گفت: با این اهمیت، جایگاه واختیاراتی که مجلس شورای اسلامی دارد باید علاوه بر مشارکت حداکثری، در انتخاب نماینده نیز حداکثر دقت را بعمل بیاریم. مشارکت بالا موجب اقتدار بیشتر نظام اسلامی و تشکیل مجلسی قوی شده و دشمن را ناامید می‌کند. 


خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید اِنَ اللهَ یأمُرکُم اَن تُودُوا الاماناتِ الا اَهلِ‌ها خداوندبه شما فرمان می‌دهد که‌امانتها را به اهلش بسپارید. 


نماینده‌ی مجلس که می‌توانددر همه مواردی که ذکر شد، مؤثر باشدومسیر توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، زیرساختی ومدیریتی کشور را مشخص کند، باید در انتخابش حداکثر دقت را بعمل‌آوریم. 

امامین انقلاب ملاک‌های انتخاب نماینده اصلح را مکرر مطرح فرموده‌اند، با یک بررسی کوتاه می‌توان به انتخاب کاندیدای اصلح رسید. انتخاب یک کاندیدا نوعی قضاوت است ما فردی را بر دیگری ترجیح می‌دهیم لذا شرعاً، عقلاً، انصافاً و شرأفتاً باید کسی که شایسته‌تر و اصلح‌تر از دیگران هست، را انتخاب کنیم. 


وی ضمن حمایت از تصمیم شورای محترم نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها گفت: شورای محترم نگهبان بر اساس ملاک‌های قانونی، صلاحیت داوطلبان را بمنظور احراز صلاحیت آن‌ها، بررسی واظهار نظر می‌کند، لذا اگر کسی در شغل دیگری بوده و یا برای خدمت در عرصه دیگری از شورای محترم نگهبان تأییدیه گرفته است، دلیل بر این نمی‌شود برای نمایندگی مجلس هم تأیید شود و یا افرادی که سوابق خوبی داشته‌اند، امروز تأیید نمی‌شوند، باید بدانند که ملاک، حال فعلی افراد است و بر اساس آنچه که در قانون آمده است، شورای محترم نگهبان اعلام نظر می‌کند. لذا همه باید ملتزم به قانون باشند. 


همه ما باید گوش به فرمان ولی معظم فقیه امام خامنه‌ای(مدظله العالی) و با حضور پرشکوه در انتخابات پیش رو، مشت محکمی به دهان دشمنان اسلام و نظام اسلامی بزنیم و با انتخاب نمایندگانی اصلح، راه پیشرفت و توسعه کشور را هموارتر و روند توسعه را تسریع کنیم. همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: آینده روشن است و قله نزدیک است. 


ان شاءالله این پرچم عزتمند با دستان توانای ولی معظم فقیه به صاحب اصلی آن، امام زمان(عج)تقدیم خواهدشد.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب