امیرعبداللهیان در نامه به بورل:

جلوی حملات رژیم اسرائیل به غزه را بگیرید

کد خبر: 310365
|
08:51 - 1402/09/20
نسخه چاپی
جلوی حملات رژیم اسرائیل به غزه را بگیرید
وزیر امور خارجه در نامه‌ای به مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار اتخاذ گام‌های مؤثرتر برای توقف دائمی حملات رژیم صهیونیستی به غزه و رفع کامل محاصره و پایان اشغال شد.

به گزارش اسلام آباد خبر ،  به نقل از راه دانا؛ در ادامه اقدامات و تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه که دو ماه است ادامه دارد، رئیس دستگاه دیپلماسی حسین امیرعبداللهیان به مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جوزپ بورل نامه نوشت.

وی در این نامه خواستار اقدامات مؤثرتر در جهت توقف حملات رژیم اسرائیل به باریکه غزه شد.

وزیر امور خارجه که پیش از این نیز چند بار با بورل درباره اوضاع غزه تلفنی گفت‌وگو کرده بود، در این نامه مواضع اخیر طرف اروپایی در‌باره لزوم برقراری آتش‌بس و تلاش برای پایدار کردن آن، توقف کشتار غیرنظامیان در غزه، رعایت حقوق بین‌الملل بشردوستانه و ارسال کمک‌های فوری مورد نیاز برای مردم بی‌پناه غزه را مورد توجه قرار داد و از موضع بورل مبنی بر اعلام شهرک‌سازی به عنوان نقض فاحش حقوق بین‌الملل بشردوستانه و محکومیت خشونت‌ها در کرانه باختری از سوی شهرک‌نشینان صهیونیست استقبال کرد.

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جوزپ بورل ۱۶ آذر ماه از فعالسازی ماده ۹۹ منشور جهانی سازمان ملل در مورد جنگ غزه توسط دبیرکل سازمان ملل آنتونیو گوترش حمایت کرد و خواستار حمایت اعضای اتحادیه اروپا در شورای امنیت از این اقدام شد. وی ۱۱ آذر ماه نیز بر احترام رژیم صهیونیستی به قوانین بشردوستانه بین‌المللی و قوانین جنگی تأکید کرده بود.

بورل قبل از آن هم از طرح کابینه رژیم صهیونیستی برای اختصاص بودجه به منظور ساخت شهرک‌های غیرقانونی جدید در اراضی فلسطینی انتقاد کرده بود.

در نامه حسین امیرعبداللهیان از مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواسته شده که با توجه به تداوم جنایات رژیم صهیونیستی، گام‌های مؤثرتری در توقف دائمی حملات رژیم اشغالگر به باریکه غزه، رفع کامل محاصره و پایان اشغال برداشته شود.

امیرعبداللهیان ۱۱ آذر ماه نیز در گفت‌وگوی تلفنی با مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن هشدار نسبت به طراحی و اقدام رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها گفت که در صورت عدم توقف جنایات جنگی این رژیم، امکان گسترش دامنه جنگ در منطقه وجود دارد. امیرعبداللهیان و بورل ۲۴ مهر ماه نیز تلفنی درباره اوضاع غزه گفت‌‌‌وگو کرده بودند. مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آن تماس تلفنی با اشاره به نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در کاهش تنش‌ها در منطقه، بر باز شدن کریدور بشردوستانه برای کمک به غیرنظامیان غزه تأکید کرده بود.

    آخرین مطالب