وعده‌های سرخرمن آقای وزیر؛

ضرورت تسریع در پرداخت مطالبات گندم‌کاران کرمانشاهی

کد خبر: 310035
|
16:16 - 1402/05/19
نسخه چاپی
ضرورت تسریع در پرداخت مطالبات گندم‌کاران کرمانشاهی
یکی از وعده‌های محقق نشده وزیر جهاد کشاورزی پرداخت مطالبات گندم‌کاران بوده که سبب بروز مشکلات جدی برای کشاورزان شده است.

به گزارش اسلام آباد خبر ،  به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد،مدت‌ها است که پرداخت مطالبات گندم‌کاران به یکی از وعده‌های مسئولان امر تبدیل شده و هر از چند گاهی موجبات دل خوشی کشاورزان را فراهم می‌کند.

تکرار وعده واریز مطالبات گندم‌کاران به‌قدری لوث شده که شاید تا تحقق عملی آن دیگر خریداری نداشته باشد.

امیدواریم به زودی شاهد پرداخت مطالبات گندم‌کاران به‌ویژه در استان همواره محروم کرمانشاه باشیم که کشاورزان آن با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند.

خرید تضمینی گندم در کرمانشاه 50 درصد افزایش یافت

ایرج صفایی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: خرید تضمینی گندم در استان کرمانشاه از مرز 77 هزار تن نیز گذشت و از میزان پیش‌بینی شده هم فراتر رفت.

مدیرعامل تعاون روستایی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 50 درصد افزایش دارد.

صفایی گفت: برداشت و خرید گندم در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه به اتمام رسیده تنها در چند شهرستان معتدل شامل سنقر و کلیایی، هرسین ثلاث باباجانی و دالاهو خرید ادامه دارد.

وی افزود: به‌گفته مسئولان غله و خدمات بازرگانی تاکنون حدود 50 درصد مطالبات گندمکاران در استان کرمانشاه پرداخت شده است.

صفایی اذعان کرد: خرید و برداشت کلزا نیز با سه هزار و 900 تن به پایان رسیده که میزان آن نسبت به قبل 22 درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل تعاون روستایی استان کرمانشاه همچنین از خرید توافقی 125 تن دانه کاملینا، یک هزار و 300 تن جو و دو هزار و 600 تن نخود در استان کرمانشاه خبر داد.

صفایی اذعان کرد: امسال برای نخستین بار نسبت به خرید توافقی دانه کاملینا و نخود در استان کرمانشاه اقدام شد که کشاورزان از آن استقبال خوبی به‌عمل آوردند.

وی افزود: اگر دولت مطالبات کشاورزان را به موقع بپردازد، سبب افزایش تولید و رغبت کشاورزان به تولید آن محصول می‌شود برهمین اساس باید قیمت‌های سال زرعی جدید به موقع به کشاورز اعلام و الگوی کشت تعریف شود تا کشاورز با برنامه نسبت به تولید محصولات اقدام کند.

عدم پرداخت مطالبات گندم‌کاران از مشکلات جدی امروزی است

محمد رشیدی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: هنوز نسبت به قیمت اصلی تعیین شده گندم معترض هستیم باید هر کیلوگرم گندم حداقل 17 هزار تومان نرخ‌گذاری می‌شد در حالی‌که اکنون 15 هزار تومان با لحاظ جوائز در نظر گرفته شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مطالبات گندم‌کاران به طور کامل پرداخت نشده و این موضوع امروز یکی از مشکلات جدی ما است.

رشیدی خاطرنشان کرد: با وزیر جهاد کشاورزی چندین جلسه مشترک داشتیم وی قول داد به زودی اعتبارات لازم برای پرداخت مطالبات گندم‌کاران تخصیص یابد و ابلاغ شود و دولت به وعده خود عمل کند.

وی افزود: همچنان معتقد هستیم که قیمت تعیین شده برای گندم قیمت تمام شده و واقعی نیست.

 نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیدواریم بر اساس وعده وزیر جهاد کشاورزی به زودی مطالبات گندم‌کاران در استان کرمانشاه پرداخت شود.

به گزارششبکه اطلاع رسانی مرصاد، تاخیر در پرداخت مطالبات گندم‌کاران سبب کاهش انگیزه کشاورزان به کشت این محصول استراتژیک خواهد شد که پیامدهایی منفی را برای اقتصاد کشور به‌دنبال دارد.

 

    آخرین مطالب