نشست «اقتصاد اربعین» شهرستان‌های غربی کرمانشاه در اسلام‌آبادغرب برگزار شد

کد خبر: 310028
|
17:07 - 1402/05/17
نسخه چاپی
نشست «اقتصاد اربعین» شهرستان‌های غربی کرمانشاه در اسلام‌آبادغرب برگزار شد
نشست «اقتصاد اربعین» شهرستان های غرب استان کرمانشاه در اسلام‌آبادغرب برگزار شد.

به گزارش اسلام آباد خبر ، جلسه اقتصاد اربعین شهرستان‌های غرب استان با محوریت بررسی مسائل و مشکلات و پیشنهادات اقتصادی در حوزه اربعین حسینی با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، فرماندار شهرستان اسلام آباد غرب، فرماندار شهرستان دالاهو، معاونین فرمانداری های گیلانغرب، سرپل ذهاب و قصرشیرین و تعدادی از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان در فرمانداری اسلام آباد غرب برگزار شد.

 در ابتدای این جلسه حمیدرضا کرمی فرماندار اسلام آباد غرب در سخنانی از آمادگی شهرستان برای میزبانی از میهمانان اربعین خبر داد و گفت برای ما افتخار است که خدمتگزار زوار آقا ابا عبدالله الحسین باشیم. کرمی گفت در حوزه این شهرستان بیش از ۶۰۰میلیارد ریال برای زیرساخت های مورد نیاز پیاده روی اربعین هزینه شده و انتظار داریم در بحث اعتبارات با توجه به اینکه در مسیر مرزهای مهم عتبات قرار داریم توجه ویژه ای به شهرستان صورت گیرد . 

در ادامه عبدالوحید محمدی با اشاره به گزارش فرماندار شهرستان ضمن تقدیر و تشکر بابت اقدامات انجام شده، گفت: مدیران با توجه به نیاز مواکب و جمعیت عبوری و نیاز استان باید کالاها و خدمات مورد نیاز خود را مدیریت کنند. وی افزود: کلیه سازمان ها و ارگانهای مرتبط با همکاری کالاهای مورد نیاز را رصد و تامین کرده و علاوه بر کالاهای تنظیم بازاری، کالاهای مورد نیاز را نیز تامین کنند. سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه تاکید کرد: اولویت تامین کالا از داخل استان است و کلیه سازمانها از هم اکنون کالاهای مورد نیاز و خدمات قابل ارائه را بنابر نیاز شهرستانها احصا و مدیریت کنند.

 وی تصریح کرد: جایگاه های سوخت را شرکت پخش بنابر ارائه خدمات ۲۴ ساعته با هماهنگی فرمانداران جهت تامین سوخت زوار رصد و کنترل کنند.

محمدی با اشاره به تامین دارو و خدمات پزشکی، افزود: مدیران پیش بینی های لازم را در زمینه تامین داروهای مورد نیاز در حال حاضر پیگیری و مدیریت کنند تا در زمان اربعین با کمبود یا مشکلی روبرو نشویم. وی بر تامین آرد و نان زمان اربعین با شیفت بندی به صورت ۲۴ ساعته تاکید کرد و گفت: ارائه خدمات بانکی، حوزه مالی و تامین نقدینگی از هم اکنون مورد رصد و مدیریت قرار گیرد. 

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه بر تامین به موقع  اقلام یکبار مصرف و آب آشامیدنی تاکید کرد و افزود: در تفاهم انجام گرفته با بانک قرض الحسنه مهر ایران استان، زائرین می توانند از طریق کاروانهای که از مرز خسروی عبور کنند تسهیلات یک صد میلیون ریالی دریافت کنند.

 وی گفت: این رویداد بزرگ مذهبی در استان باعث گردش اقتصادی بسیار عالی خواهد بود، مدیران استانی و شهرستانی باید این موضوع را به منظور بهبود اقتصاد استان مدیریت کرده، موانع و مشکلات را احصا کنند. 

محمدی از فرمانداران خواست در هر شهرستان پیگیری کنند که حداقل یک بازارچه و غرفه رفاهی خدماتی برقرارشود و یادآور شد که در پایان این رویداد عملکرد کلیه مدیران استان و شهرستان ها مورد بررسی قرار گرفته و گزارش آن اعلام می‌شود. وی تاکید کرد: در پایان مراسم بزرگ اربعین باید عملکرد ما طوری باشد که زوار محترم با خاطره ای مطلوب از استان کرمانشاه یاد کنند. 

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب