رئیس اداره راه و شهرسازی اسلام‌آبادغرب مطرح کرد:

عدم پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به مستأجران اسلام‌آبادی

کد خبر: 309989
|
15:55 - 1402/05/03
نسخه چاپی
عدم پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به مستأجران اسلام‌آبادی
رئیس اداره راه و شهرسازی اسلام‌آبادغرب گفت: بانک‌های شهرستان بخاطر عدم تخصیص بودجه، پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به مستأجرین نداشته‌اند.

به گزارش اسلام آباد خبر ، جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات شهرستان پیش از ظهر امروز با حضور مدیران عضو در سالن شهدای مرصاد فرمانداری اسلام‌آبادغرب برگزار شد.

 

مسعود جابری معاون برنامه‌ریزی فرمانداری شهرستان در این جلسه گفت: بحث اجاره بهاء یکی از مشکلات مردم در کل کشور است و یکی از دغدغه‌های مدیران شهرستان این است که باری از روی دوش مستأجرین برداشته شود.

 

وی افزود: در حال حاضر حاشیه نشینی و ساخت و ساز بدون مجوز یکی از مشکلات عدیده شهرستان است که در سالیان گذشته انجام شده و اکنون نیاز ساکنین این محلات حاشیه نشین به آب و خدمات زیرساختی منجر به گلایه‌هایی برای مردم شده است که در این راستا با توجه به رفع محرومیت روستاها خدمات شایان توجهی برای مهاجرت معکوس به روستاها انجام شده است.

 

 

کامران ناظری‌زاده رئیس اداره راه و شهرسازی اسلام‌آبادغرب بعنوان دبیر این جلسه با اشاره به دستورالعمل شورای مسکن کشور، اظهار داشت: اولین جلسه این شورا با حضور فرماندار و مدیران در شهرستان برگزار شده و مصوباتی در راستای حمایت از مستأجران انجام شده است.

 

وی افزود: بانک‌ها و برخی از مدیران شهرستان نسبت حضور در جلسات و مصوبات مربوطه بی‌توجه هستند و بانک‌های شهرستان بخاطر عدم تخصیص بودجه، پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به مستأجرین نداشته‌اند.

 

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان گفت: در جلسه شورای مسکن شهرستان مقرر شد؛ دستگاه‌‌‌های مربوطه آمار خانه‌های خالی موجود در شهرستان تهیه و جهت اقدامات لازم در اختیار اداره امور مالیاتی شهرستان قرار گیرد.

 

 

وی عنوان کرد: خانه‌های تازه احداث شده خالی از طریق مجوزهای شهرداری و انشعابات بدون مصرف آب، برق و گاز به راحتی قابل شناسایی هستند.

 

مهندس ناظری‌زاده گفت: مسکن مهر شرف‌آباد در سال 1388-1389 شروع به کار نموده اما پس از گذشت سال‌ها هنوز بیش از 300 واحد آن بخاطر نداشتن بودجه بلاتکلیف مانده است.

 

رحمان درشته رئیس اتحادیه مشاورین املاک شهرستان و نورالدین انصاری رئیس کمیسیون بازرسی و نظارت اتحادیه مشاورین املاک شهرستان به خلاءهای قانونی در راستای نظارت بیشتر بر مالک و مستأجر اشاره کردند و عنوان کردند در برخی مواقع مشاور املاک به این قانون که در شهرستان‌ها فقط 20 درصد افزایش اجاره بهاء داشته باشند عمل می‌کنند اما مالک و مستأجر به صورت توافقی قولنامه یا اجاره نامه دستی با حضور شاهد تنظیم می‌کنند که دستگاه قضایی ان را نیز به رسمیت می‌شناسد.

 

 

درشته گفت: بیشترین نقل و انتقال مستأجرین در ماه‌های خرداد، تیر و مرداد می باشد که این موضوع باید برای سال آینده تمهیداتی اندیشیده شود.

 

زارع رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان، امیری رئیس ادره صمت شهرستان، سرهنگ عباسی فرمانده حوزه های بسیج اصناف، کارگری و کارمندی شهرستان، سرهنگ باباخانی جانشین فرماندهی انتظامی و محمدی زاد از شهرداری اسلام‌آبادغرب در این جلسه نکته نظرات و پیشنهادات خود را درخصوص مشکلات مربوطه ارائه نمودند.

 

 

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب