باحضور مسئولین صورت گرفت؛

رونمایی از تابلوی شهرک «شهیدان جعفری» در اسلام‌آبادغرب+عکس

کد خبر: 309906
|
16:47 - 1402/04/10
نسخه چاپی
رونمایی از تابلوی شهرک «شهیدان جعفری» در اسلام‌آبادغرب+عکس
باحضور مسئولین از تابلوی شهرک «شهیدان جعفری» همراه با تمثال این شهدای والامقام در اسلام‌آبادغرب رونمایی شد.

به گزارش اسلام آباد خبر ، باحضور  خانواده معظم شهدا و مسئولین از تابلوی شهرک «شهیدان جعفری» همراه با تمثال این شهدای والامقام عصر امروز در اسلام‌آبادغرب رونمایی شد.

 

در این آیین حاج فرزاد جعفری(برادر این شهیدان والامقام)، مهندس بخشی‌پور نماینده مردم شهرستان‌های اسلام آبادغرب  و دالاهو در مجلس شورای اسلامی، مهندس کرمی فرماندار شهرستان یاد و خاطره شهیدان را گرامی داشتند.

 

دکتر رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس و  و دکتر امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل کشور که امروز در سفر یک روزه به شهرستان‌های اسلام آباد غرب و دالاهو و بازدید از طرح‌های مربوطه نماینده شهرستان را همراهی می‌کردند، در این آیین حضور پیدا کردند و به مقام والای شهیدان جعفری ادای احترام نمودند.

 

  • خلاصه‌ای زندگی نامه شهیدان جعفری ؛

شهیدان والامقام محمد، نجاتعلی و حجت الله جعفری در عملیات های کردستان، کربلای ۵ و مرصاد به شهادت رسیدند و مادر این شهیدان همچون حضرت زینب (س) شهادت عزیزانش را زیبا می دید و در برابر مصائب دنیا سر تسلیم خم نکرد. 

 

شهیدان والامقام محمد، نجاتعلی و حجت الله جعفری در روستای شهید ملکی (دلو) از توابع دهستان حسن آباد شهرستان اسلام آبادغرب در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشودند. 

 

در ایام نوجوانی پدر خود را از دست دادند و مسئولیت اداره زندگی به برادر بزرگتر شهید محمد جعفری واگذار شد که از راه کشاورزی و کارگری متکفل امور خانواده شد. 

 

در همان ایام عشق به امام (ره) و انقلاب در وجود شهید جعفری شعله می کشید و با وجود سختی های تهیه معیشت زندگی، در سال ۶۱ به عضویت بسیج درآمد و به نبرد با نیروهای ضدانقلاب شتافت و بالاخره در حوالی شهرستان کامیاران در درگیری با ضدانقلاب به درجه رفیع شهادت نائل آمد. 

 

پس از شهادت وی، دو برادر دیگر با عضویت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سلاح مجاهدت برادر شهید خود را از زمین برداشته و به جبهه های حق علیه باطل شتافتند. 

 

این بار گویا نوبت عروج برادر دیگر به نام نجاتعلی رسیده بود؛ پس از خداحافظی از خانواده و دست بوسی مادر داغ دیده، به جبهه های شلمچه اعزام شد و در عملیات کربلای ۵ به همراه دائیش شهیدعلیمرادبساطی همزمان باهم شهد شیرین وصال را نوشیده و در سال ۶۵ به برادر شهید خود پیوست. 

 

گویا قرار بود همچنان شمشیر جهاد و مقاومت بر دستان این برادران خودنمایی کند. عملیات غرورآفرین مرصاد شروع شد؛ داغ دو جوان پیکر زجردیده مادر را خمیده کرده ولی زینب وار شهادت عزیزانش را زیبا می دید و در برابر مصائب دنیا سر تسلیم خم نکرد. 

 

حجت الله نیز اشک و دعای مادر را بدرقه راه خود کرده در تنگه مرصاد درحین انجام ماموریت شهدشیرین شهادت نوشیده و با استقبال دو برادرشهیدودایی شهید خود راهی رضوان الهی شد. 

 

خانواده این شهیدان والامقام در سال های پس از دفاع مقدس بدون هیچ چشم داشت و توقعی در اوج گمنامی زیستند و همواره در راه دفاع از آرمان های نظام و تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری پیش گام بوده و با تقدیم سه شهید گرانقدر دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کردند.

 

انتهای خبر/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب