رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ اسلام‌آبادغرب اعلام کرد:

فراخوان اولین جشنواره شعر مرصاد

کد خبر: 309885
|
16:21 - 1402/04/03
نسخه چاپی
فراخوان اولین جشنواره شعر مرصاد
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام‌آبادغرب فراخوان اولین جشنواره شعر مرصاد را اعلام کرد.

به گزارش اسلام آباد خبر ، مهدی بساطی گفت: جشنواره ملی تئاتر مرصاد پس از سال‌ها توانسته به جایگاه واقعی خود برسد و سعی داریم که وقایع و اهمیت مرصاد را با استفاده از دیگر حوزه‌های هنری نمایش دهیم.

 

وی افزود: دیگر حوزه مورد پسند عموم مردم حوزه شعر و ادب است که باید برای آن نیز برنامه ریزی مناسب انجام گیرد.

 

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلام آبادغرب با اشاره به اینکه شعر جامعه مخاطبین بسیاری دارد، تصریح کرد: شعر به نحوی زبان محاوره‌ای مردم است و تلاش داریم که وقایع مرصاد را در اوزان و قافیه‌ها برای نسل جوان امروز باز شناسایی کنیم چرا که تا زمانی که منافقین علیه کشور و آرمان‌ها اقداماتی انجام می‌دهند مرصادها همچنان ادامه دارند و این وظیفه اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه است که کار جهاد تبیین را انجام دهند و روشنگری کنند.

 

وی ادامه داد:: جشنواره ملی شعر مرصاد در ۲ بخش فارسی و کردی برگزار می‌شود و شامل ۲ محور اصلی و ویژه است که بخش اصلی شامل «مرصاد؛ رهبری، هدایت و ولایتمداری»، «مرصاد؛ حماسه و رشادت فرماندهان و رزمندگان»، «مرصاد؛ خاکریز عشق و دفاع از تمامیت ارضی ایران اسلامی»، «مرصاد؛ نسل حسینی و مظلومیت شهدا» و «مرصاد؛ مادران فاطمی و نقش زنان در دفاع مقدس» است و بخش ویژه با هدف نشان دادن رشادت‌های مردم کُرد منطقه به ویژه اسلام آبادغرب است که شامل دو محور «مرصاد؛ گل واژه ایثار و مقاومت مردم شهرستان اسلام آبادغرب» و «مرصاد؛ حماسه و فداکاری مردم کُرد در دفاع مقدس» می‌شود.

 

وی بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به صورت تایپ شده در قالب فایل Word به شماره ۰۹۳۷۴۳۵۷۱۲۰ در پیامرسان ایتا ارسال و یا به آدرس mersad.poetry@gmail.com ایمیل کند.

 

بساطی گفت: مهلت ارسال آثار تا پانزدهم تیرماه است و هر شخص می‌تواند سه اثر را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و آثار برگزیده جشنواره در قالب یک کتاب چاپ شده و در دومین جشنواره ملی شعر مرصاد در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب

    پربازدیدترین ها