اندر حکایت بلای دردناک تفاخر و خودنمایی سلبریتی‌ها؛

دنیای پوشالی سلبریتی‌ها و تنش اجتماعی/ برنامه مسئولان فرهنگی برای این افراد هنجارشکن چیست؟

کد خبر: 309728
|
19:15 - 1402/02/22
نسخه چاپی
دنیای پوشالی سلبریتی‌ها و تنش اجتماعی/ برنامه مسئولان فرهنگی برای این افراد هنجارشکن چیست؟
پس از اغتشاشات سال گذشته سلبریتی‌هایی که با پول و رسانه ملی همین مملکت، صاحب نام و نشان شدند، کشف حجاب کردند و این روزها نیز بر هنجارشکنی خود ادامه می‌دهند.

به گزارش اسلام آباد خبر ، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد، امروزه سلبریتی‌ها، در نقش یک رسانه تأثیرگذار عمل می‌کنند و زمانی که هنجارشکنی می‌کنند یا تشویق به قانون‌شکنی، می‌بایست در قبال آن پاسخگو باشند.

پس از اغتشاشات سال گذشته بازیگران سینما و تلویزیون یا به اصطلاح سلبریتی‌هایی که با پول و رسانه ملی همین مملکت، صاحب نام و نشان شدند، کشف حجاب کردند و این روزها نیز بر هنجارشکنی خود ادامه می دهند، معضلی که بیش از همه می‌تواند تاثیرات سوء بر قشر نوجوان و جوان داشته باشد. لذا دستگاه‌هایی متولی از جمله وزارت ارشاد باید در قبال این رخداد پاسخگو باشد.

کشف حجاب پی در پی سلبریتی‌ها یک سناریو است/ مزدوران داخلی و اصلاح‌طلبان با تمام توان به میدان مقابله با عفاف و حجاب آمده‌اند 

شهریار محمدی در گفتگو با خبرنگارشبکه اطلاع‌رسانی مرصاد،کشف حجاب پی در پی سلبریتی‌ها یک سناریو است که حدود 35 نفر از آنها و همچنین تعدادی از فوتبالیست‌ها با همکاری ضد انقلاب و مزدوران داخلی و اصلاح‌طلبان با تمام توان به میدان مقابله با عفاف و حجاب آمده‌اند و گام به گام جلو می‌روند.

این کنشگر اجتماعی افزود: این موضوع هنجارشکنانه تنها معطوف به رفتار و کنش زنان نیست و گاهی سلبریتی‌های مرد بر این موضوع دامن می‌زنند؛ به طور مثال اظهارات اخیر رضا کیانیان که به صراحت گفته است خانم‌ها حق شهروندی دارند که روسری از سرشان دربیاورند!

وی گفت: هر سلبریتی‌ای هوادارانی دارد و برخی نوجوانان حرکت و اقدام او را تقلید می‌کنند لذا اینها به عنوان بخشی از الگوهای جامعه محسوب می‌شوند که باید روند قضایی آن‌ها به جدی‌ترین شکل ممکن پی‌گیری شود چرا که در صورت تداوم این معضل، مساله می‌تواند در ذهن نوجوان امروزی به شکل روال تداعی کند و به سرعت از قبح و زنندگی آن کاسته شود و عواقب و خسارات این روند به هیچ عنوان قابل توجیه و اصلاح نخواهد بود.

 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به این زمینه ورود جدی داشته باشد 

محمدی با تاکید بر اینکه مسئولین باید تکلیف خود را در مورد قانون حجاب مشخص کنند، تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به این زمینه ورود جدی داشته باشد همچنین دستگاه قضایی باید قاطعانه برخورد کند آن هم نه با جریمه‌های اندک!

وی با تاکید بر برخورد با این بازیگران هنجارشکن، عنوان کرد: طبق قانون کسانی که کشف حجاب می کنند و قانون را رعایت نمی‌کنند ابتدا باید تذکر جدی متناسب با نوع رفتارداده شود، در مرحله دوم جریمه نقدی سنگین و در مرحله سوم حکم زندان برای آنها صادر شود.

 وزارت ارشاد دستگاهی است که باید مسئول حجاب این افراد سلبریتی باشد

معصومه امیدی در گفتگو با خبرنگارشبکه اطلاع رسانی مرصاد، اظهار داشت: دشمنان با راه‌اندازی جنگ تمام عیار فرهنگی و رسانه‌ای تلاش دارند، هویت زن مسلمان ایرانی و به تبع آن بنیان خانواده را نابود کنند، چرا که ترویج بی حجابی و کشف حجاب را بهترین راه برای مقابله با انقلاب اسلامی می‌دانند، لذا در این مسیر هرچه دارند را به میدان آورده‌اند.

این فعال اجتماعی افزود: وزارت ارشاد دستگاهی است که باید مسئول حجاب این افراد سلبریتی باشد، چرا که این افراد به دلیل مطرح شدن در تریبون‌هایی مثل تلویزیون، سینما، تئاتر و رسانه‌های اجتماعی ممکن است سبب بدحجابی، اشاعه بدحجابی و یا بی‌حجابی در جامعه شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه وجه امتیاز زن ایرانی از زن غربی، حجاب است، گفت: افتخار زن ایرانی این است که «حجاب» برایش میراث کهن ملی است؛ امتیازی که غرب هم‌اکنون نیز از آن بی‌بهره است.

امیدی خاطرنشان کرد: از همه دستگاه‌های متولی عفاف و حجاب می‌خواهیم جهت شناساندن عمق و محتوای حجاب و عفاف برنامه‌ریزی و از نفوذ مصادیق فرهنگ مبتذل غرب با هر نام و عنوانی جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: حجاب چه در محیط اداری، چه در محیط عمومی، قانون اسلام و قانون اساسی است. مسئولین هم باید جواب ما مردم را که پشت انقلابمان هستیم بدهند و با بی‌حجاب‌ها قاطعانه برخورد کنند.

ضرورت دارد با وضع قوانین بازدارنده، با چنین افرادی که در سایه همین نظام به شهره رسیده‌اند، برخورد قاطعانه صورت گیرد

سپهر توکل در گفتگو با خبرنگارشبکه اطلاع رسانی مرصاد،اظهار داشت: در سال‌های اخیر با گسترش فضای مجازی به خصوص اینستاگرام، سلبریتی‌ها نقش پررنگ‌تری در تحولات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جامعه ایفا کرده‌اند.

این فعال فرهنگی افزود: اگر چه در بسیاری از کشورها سلبریتی‌هایی هستند که در سیاست دخالت می‌کنند، اما کمتر کشوری در دنیا وجود دارد که مثل ایران سلبریتی‌ها، بدون داشتن علم لازم در تمام موضوعات غیرتخصصی هم اظهار نظر نمایند!

باید از رفتارهای هنجارشکنانه و تشنج‌آفرین سلبریتی‌ها که موجب تشنج و التهاب در جامعه می‌شود، جلوگیری شود

وی با اشاره به الگوپذیری جوانان و نوجونان از سلبریتی‌ها، گفت: ضرورت دارد با وضع قوانین بازدارنده و برخورد قضایی مناسب، با افرادی که در سایه همین نظام به شهره رسیده‌اند، از رفتارهای هنجارشکنانه و اظهارنظرهای نامربوط و تشنج‌آفرین این افراد که موجب تشنج و التهاب در جامعه می‌شود، جلوگیری شود.

توکل تصریح کرد: از مسئولین و دستگاه‌های مختلف درخواست می‌شود که به طرح جامع حجاب و عفاف بپردازند و سلامت روانی و اخلاقی جامعه را تضمین کنند  و سایر دستگاه‌های ذی ربط اجازه ندهند این افراد براحتی در انظار و محافل عمومی حاضر شوند یا اینکه تصاویر مشمئزکننده خود را منتشر کنند.

به گزارششبکه اطلاع رسانی مرصاد، مسئولان ذی‌ربط برای این رخداد و حرکت ناپسند کشف حجاب سلبریتی‌ها که به عنوان حرام شرعی و سیاسی به شمار می‌رود، چه برنامه‌ایی دارند؟

با توجه به اینکه جرم این سلبریتی‌های بدون حجاب تبلیغ فساد است ذره‌ای نباید در مقابل این افراد قانون‌شکن، هنجارشکن و بی‌فرهنگ کوتاه آمد، افرادی که ادعای تحصیل‌کردگی و روشنفکری می‌کنند، اما در تخلف از قانون و شرع و عرف از هم سبقت می‌گیرند.

 

انتهای پیام/

    آخرین مطالب