ایجاد یک پنجره واحد برای صدور مجوز باعث تسهیل فضای کسب‌وکار می‌شود/ ایجاد درگاه الکترونیکی صدور مجوز از الزمات دولت الکترونیک است

کد خبر: 307756
|
10:13 - 1400/11/09
نسخه چاپی
ایجاد یک پنجره واحد برای صدور مجوز باعث تسهیل فضای کسب‌وکار می‌شود/ ایجاد درگاه الکترونیکی صدور مجوز از الزمات دولت الکترونیک است
ایجاد یک پنجره واحد برای صدور مجوز باعث تسهیل فضای کسب‌وکار می‌شود/ ایجاد درگاه الکترونیکی صدور مجوز از الزمات دولت الکترونیک است : یک کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه ایجاد درگاه الکترونیکی صدور مجوز یکی از الزمات ایجاد دولت الکترونیک است، گفت: مردم قطعا از درگاه‌های الکترونیک استقبال می‌کنند؛ از طرفی دولت نیز به جای دخالت و مانع‌تراشی به سمت رگولاتوری و تنظیمگری حرکت خواهد کرد. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ،هادی حق شناس کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادیشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص اهمیت تسریع مجوزدهی به کسب و کارها اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر پروسه مجوزدهی به کسب و کارها بسیار پیچیده شده و اگر این اقدام به دست یک یا دو‌ سازمان صورت گیرد، دوندگی چندانی برای صاحبان مشاغل نخواهد داشت.

وی افزود: در حال حاضر برای ایجاد و آغاز فعالیت یک کسب و‌ کار، بیش از ده سازمان درگیر صدور مجوز هستند و همین امر موجب نارضایتی فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کار شده است.

این کارشناس اقتصادی گفت: اگر مراحل مجوزدهی به کسب و کارها از طریق یک پنجره واحد و تمام مراحل صدور مجوز کسب و کار در یک جا انجام شود و همه سازمان ها در یک درگاه بتوانند مجوزها را صادر کنند پروسه مجوزدهی کوتاه‌تر خواهد شد و ایجاد اشتغال زودتر به ثمر می‌‎نشیند.

حق شناس با بیان اینکه شرایط فعلی ارایه مجوز موجب عقب نشینی صاحبان مشاغل و سرمایه گذاری شده است، ادامه داد: کاهش مراجعه مردم به ادارات و در واقع ارتباط ارباب رجوع با مسولین مربوطه در هر قسمت موجب طولانی شدن و افزایش کاغذ بازی برای انجام کارهای ادارای می‌شود.

وی تصریح کرد: در این شرایط ایجاد یک درگاه برای مجوزدهی می‌تواند تمامی این شرایط را برای صاحبان مشاغل تسهیل کند.

این کارشناس بیان کرد: با ایجاد دولت الکترونیک و‌ کاهش ارتباط فیزیکی بین مردم زمان انجام امور‌ به ویژه صدور مجوزها به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت و‌ شرایط فعالیت راحت‌تر می شود.

حق شناس گفت: برای صدور مجوز هر چقدر فرآیندهای طوری اصلاح شود که ارباب رجوع نیاز به کارمند نداشته باشد و فرایند ارائه خدمات درست و صحیح صورت بگیرد، از اتلاف منابع و انرژی جلوگیری می‌شود.

وی افزود: ایجاد درگاه الکترونیکی و در واقع ایجاد دولت الکترونیک برای صدور مجوزها می‌تواند شرایط و روند مجوزدهی را سریع‌تر و راحت‌تر کند؛ از طرفی اشتغال بیشتری با سرعت بهتری وارد چرخه اقتصادی خواهد شد و مردم کمتر دوندگی اداری را تجربه کنند.

این کارشناس اقتصادی اضافه کرد: مردم قطعا از درگاه‌های الکترونیک استقبال می‌کنند و به نفعشان نیز است؛ از طرفی دولت نیز به جای دخالت و مانع‌تراشی به سمت رگولاتوری و تنظیم‌گری بخش‌ها حرکت خواهد کرد.


انتهای پیام/

    آخرین مطالب