فیلترشدن حاج قاسم در اینستاگرام همانند سوت و هلهله کفار زمان پیامبر است

کد خبر: 307639
|
10:06 - 1400/10/15
نسخه چاپی
فیلترشدن حاج قاسم در اینستاگرام همانند سوت و هلهله کفار زمان پیامبر است
فیلترشدن حاج قاسم در اینستاگرام همانند سوت و هلهله کفار زمان پیامبر است : حسین شریعتمداری با تاکید بر این که اینستاگرام با حذف محتواهای مربوط به شهید سلیمانی می خواهد این صدا به جایی نرسد بیان کرد:این اقدام آن ها شبیه به اقدامات کفار قریش در زمان پیامبر است. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ، به نقل از صبح زاگرس حسین شریعتمداری مدیرمسئول رزونامه کیهان در گفت‌وگو با جمعی از فعالان فضای مجازی استان کهگیلویه و بویراحمد در مقدمه صحبت خود در خصوص شهید سلیمانی و ترور وی گریزی به تاریخ انقلاب زد و گفت: بهترین تعبیر برای نامیدن آمریکا همان چیزی بود که حضرت امام فرمودند "شیطان بزرگ "؛ شیطان دست از فریب برنمی دارد، امریکایی ها از اول انقلاب هرچه در توان داشتند به کار گرفتند و به نتیجه نرسیدند اما رها نکردند و راه های دیگری در پیش گرفتند.

شریعتمداری ادامه داد: تمامی اقدامات آن ها را می‌توانیم در حوزه جنگ نرم تقسیم کنیم؛ آن ها همه توانشان را می گذارند این صدا به جایی نرسد.

وی به راهبردهای دشمن اشاره کرد و گفت: یکی از راه هایی که این روزها در نظر گرفته اند تحریف واقعیات است؛ از جمله موارد دیگر می توان به نفوذ و ایجاد ناامیدی در مردم است؛ یک راهبرد بسیار مهم دیگر این است که مردم احساس کنند دیدگاهشان در کشور دیدگاه اقلیتی است.

شریعت مداری: شهادت حاج قاسم حماسه آفرید

شریعتمداری ادامه داد: حاج قاسم با شهادتش حماسه ای بزرگ آفرید که قابل انکار نیست، چندمیلیون نفر در ایران و میلیون‌ها نفر در سایر کشورها مثل عراق، سوریه، لبنان، یمن و فلسطین ارادت خود را به شهید سلیمانی نشان دادند.

 مدیرمسئول روزنامه کیهان با اشاره به این که زمانی دشمن اصرار می‌کرد که مردم ایران از انقلاب دست کشیدند و ناامید شده اند، آیا کمرنگ شده است؟؛ پس حاج قاسم که بود؟ حاج قاسم نمونه تمام عیار یک الگو و نماد تمام عیار از اسلام ناب، انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی بود، وقتی این همه جمعیت در شهادت وی اشک می ریزند و به خیابان ها می آیند هیچ گاه از ذهنشان نمی‌رود و هر بار که تصویرش را می بینند در دلشان احساس نزدیکی می کنند؛ نشان دهنده این است که این جریان نه تنها اقلیت نیست بلکه اکثریت قاطع است.

این رزونامه نگار باسابقه کشور به یکی از ترفندهای دشمن به نام " مارپیچ سکوت " اشاره کرد و گفت: قاعده این ترفند بدین شکل است که اگر کسی احساس کند دیدگاهش در میان دیگران در اقلیت است و مورد قبول نیست، ترجیح می‌دهد دیدگاهش را مطرح نکند؛ البته این قاعده عمومی است و در مورد بزرگانی مانند حاج قاسم فرق می کند.

وی افزود: مارپیچ سکوت همانند تونلی است که دیواره های آن را رسانه ها تشکیل داده اند، دشمن وقتی می‌بیند دیدگاهی مورد قبول نیست، آن را وارد مارپیچ سکوت می کند و آنقدر توسط رسانه‌ها چکش می‌زند که وقتی از آن طرف بیرون می‌آید یک دیدگاه اقلیتی و دم دستی است، برای این که مردم بدانند دیدگاهشان در اقلیت است و آن را بیان نکنند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان: حاج قاسم با شهادتش جادوی برجامی امریکا و غرب را به هم ریخت 

شریعتمداری بر تاکید بر این که حاج قاسم با شهادتش این ترفند را به طور کلی ویران کرد ادامه داد: ژنرال مورفی خطاب به ترامپ می گوید (شهید) سلیمانیِ کشته شده بسیار خطرناک تر از سلیمانی زنده برای ماست.

وی با اشاره به این که این ترفندها کارگر نیست ادامه داد: شهید سلیمانی آنقدر بزرگ و باعظمت است که این ترفندها تاثیری نخواهند داشت اما حواسمان باید باشد ممکن است وقتی زمان می گذرد کم‌کم چیزها فراموش و تحریف شود؛ کاری که اینستاگرام انجام می دهد و می‌خواهد این حرف به جایی نرسد، همین نشان می‌دهد که جایگاه شهید سلیمانی بسیار عظیم است؛ می ترسند و نشان می دهد که جایگاه شهید سلیمانی بسیار عظیم است اگر نمیترسند چرا نام شهید سلیمانی را حذف می کنند.

شریعتمداری در ادامه با اشاره به کفار قریش که سوت و کف می زدند تا صدای پیامبر (ص) به گوش کسی نرسد بیان کرد: دلیل آن ها این بود که می دانستند اگر صدای پیامبر به کسی رسید او را جذب می کند؛ می دانند وقتی حتی نام و تصویر شهید سلیمانی وقتی به میدان می‌آید کارها می‌کند و حماسه می آفریند و دل ها را منقلب می‌کند، اینکه گفتمان انقلاب اسلامی مرز نمی‌شناسد آن را در شهید سلیمانی ببینید، اقدام اینستاگرام در فیلتر شهید سلیمانی همانند سوت و هلهله های زمان پیامبر اکرم برای ممانعت از صحبت های ایشان بود.

وی به موضوع نحریف اشاره کرد و گفت: یکی از افراد منتسب به جریان اصلاحات می گفت " در دیداری که با شهید سلیمانی داشتم به نظر می رسد او تفکر ما را قبول دارد "؛ این در حالی است که پمپئو وزیر خارجه ترامپ نامه ای به حاج قاسم می نویسد و در سوریه نامه را به شهید سلیمانی می رسانند اما حاج قاسم نامه را نمی پذیرد؛ به او اعلام می کنند پمپئو دومین نفر در ساختار سیاسی امریکاست اما باز هم قبول نمی کند؛ فردی که نامه را رسانده بود و یا خود پمپئو می گوید ما اصرار کردیم اما نامه را نپذیرفت؛ آیا حاج قاسم با این نوع برخورد با دشمن، چنین تفکری را قبول دارد، لذا باید مراقبت کرد.

شریعتمداری در ادامه گفت: دشمن به خوبی شهید سلیمانی را می شناسد و بیخود نیست که به سراغ او آمدند و خداوند بنده عزیز و بزرگوار خود را بعد از شهادت همچنان بالا می برد.

مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت: حاج قاسم با شهادتش جادوی برجامی امریکا و غرب را به هم ریخت و ورق را برگرداند، قبلا امریکایی ها ظلم می گفتند میخواستند ما دیکته بنویسیم، اما اکنون می گوییم برجام برای ما اولویت نیست، تحریم ها باید خنثی کنیم اما باج نمی دهیم.

وی خاطره ای را از زبان امیرعبدالهیان معاون وقت وزیر امور خارجه تعریف کرد و گفت:حاج قاسم با طعنه به من گفت که " حالا دیگه با جان کری هم قدم میزنی "؛ به آقایان بگو که ما به صورت مستند اخبار موثقی داریم که هواپیماهای امریکایی در موصل نشسته اند و کلی اسلحه و مهمات برای داعش آورده اند؛ به این ها تکیه نکنید.

روزنامه نگار مطرح کشوری: اگر جهاد تبیین نباشد دشمن جای ظالم و مظلوم عوض می شود

شریعتمداری به مطلبی از سایت الجزیره اشاره کرد و گفت: برای دکترین اوباما هر نامی که انتخاب می کنید، بکنید اما او و جوزف نای باید کوله بار خود را ببندند و به قم بروند تا بفهمند قدرت هوشمند چیست از همان مرزهای پرمنفذی که قرار است بازرسان سازمان ملل و در میان آن جاسوسان اسرائیل به ایران بروند و تاسیسات هسته ای را رصد کنند، از همان مرزها حاج قاسم سلیمانی خیلی زودتر نفوذ کرده است و اوباما و جوزف نای را دور زده است.

وی با اشاره به این که اینستاگرام اقدام به حذف محتواهای مربوط به حاج قاسم می کند ادامه داد:برخی غربگرایان طوری وانمود می‌کنند که حاج قاسم شبیه آن ها بود؛ شما دلبسته به امریکا هستید؛ مگر همین امریکا سردار سلیمانی را شهید نکرد؟ مگر ترامپ با حالت افتخار نگفت که من دستور ویژه دادم؟ پس چرا می گویید شهید سلیمانی طرفدار مذاکره و ارتباط با امریکا بود؛ لذا نباید اجازه داد این حرف ها مطرح شود؛ باید اصل ماجرا گفته شود و جهاد تبیین صورت گیرد چرا که اگر جهاد تبیین نباشد دشمن جای ظالم و مظلوم عوض می شود.

 

انتهای پیام/

    آخرین مطالب