«موج اول» باورپذیر و داستانگو/ نمایش ناگفته‌های کرونایی در قاب سیما

کد خبر: 307565
|
15:51 - 1400/09/23
نسخه چاپی
«موج اول» باورپذیر و داستانگو/ نمایش ناگفته‌های کرونایی در قاب سیما
«موج اول» باورپذیر و داستانگو/ نمایش ناگفته‌های کرونایی در قاب سیما : سریال «موج اول» که بناست در سه فصل ده قسمتی پخش شود، با بازی‌های روان و باورپذیر سعی دارد تلاش دلسوزانه پرستاران، پزشکان و تک مدیران آگاه و ساختار شکن این حوزه را به تصویر کشد که تا حدودی موفق بوده است. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ،به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سریال «اپیدمی» که این شب ها با نام «موج اول» از شبکه سوم سیما در حال پخش است، با موضوع محوری کرونا، از خودگذشتگی های دکتران و پرستارانی که شبانه روزی در حال جنگ با این بیماری همه گیر اند را به تصویر کشیده است.

سعید کمانی، تهیه کننده این مجموعه در توضیح فصل های این سریال می گوید: هر فصل ۱۰ قسمت خواهد بود و در مجموع ۳۰ قسمت از شبکه ۳ پخش خواهد شد که فصل اول را امیرسجاد حسینی، فصل دوم را محمد صادق بکتاشیان و فصل سوم را محمد علیزاده کارگردانی می‌کنند.

مهدی فخیم زاده، فریبا متخصص و محسن قصابیان نقش‌های کلیدی سریال موج اول را برعهده دارند و به جز آنها اصغر نقی‌زاده، کوروش سلیمانی، نیلوفر رجایی، مهدی فریضه، آرام احمری‌نیا، آتش تقی‌پور، مرحوم سیامک اطلسی، مسعود میرطاهری، روزبه اختری، نسترن ابراهیم‌زاده، امیر آزاد، ابراهیم شجاعی، ساخو آدام، محمدرضا هلال زاده، نسیم فارسی، آمال ساقندیان، پریا ابراهیمی، علی غلامی و مائده هراتی نیز در فصل اول به ایفای نقش می‌پردازند. در فصول بعدی این سریال نیز بازیگران دیگری به این مجموعه اضافه خواهند شد.

در ابتدای پخش هر قسمت این عبارت بر صفحه تلویزیون نقش می بندد: « تاریخ شروع و ترتیب توالی همه گیری کرونا در مجموعه «موج اول» بنا به اقتضا داستان نمایشی و فرضی است و مطابق با واقعیت نیست.» و بر اساس همین عبارت از برخی توالی اتفاقات افتاده در این مجموعه سریال می شود چشم پوشی کرد و ساخت بیمارستان صحرایی پیش از ورود کرونا به ایران و عدم آگاهی پزشکان از ورود کرونا به کشور، احتمالا از همین دست موارد باشد.

محسن قصابیان که هم اکنون نقش شهید ستاری در فیلم «منصور» را بر روی پرده سینما دارد، یکی از نقش های اصلی این سریال را بازی می کند؛ کاراکتری که سعی دارد با عبور از ساختارهای دست و پاگیر اداری، مشکلات این حوزه را رفع کند. فردی که با تجربه حضور در جبهه های جنگ، حالا مانند فرمانده ای دلسوز، در میدانی دیگر در حال نبرد است و بی تردید قصابیان با بازی روان و باورپذیر خود، اصطلاحا این نقش را به خوبی درآورده است.

فریبا متخصص نیز با ذهنیتی که مخاطب از پیشینه نقش های او در ذهن دارد، به درستی در نقش یک سوپروایزر بیمارستان از عهده این نقش برآمده و در تکمیل بازی مهدی فخیم زاده، قرار است توانمندی ها و دلسوزی های کادر درمان را برای مخاطب به تصویر کشند.

در طول دوران نزدیک به دوساله همه گیری کرونا، ده ها پرستار جان خود را در مبارزه با این ویروس و در تلاش برای درمان بیماران، از دست دادند و شهید شدند و شاید یک یاز بهترین راه های نمایش این خودگذشتگی ها عالم هنر، سینما و تلویزیون باشد. پیش از پخش سریال «موج اول»، سریال «فرشتگان بی بال» نیز با همین موضوع از شبکه پنج سیما به روی آنتن رفت و در خبرها آمده که مسعود ده نمکی و مرجان اشرفی زاده نیز در پی ساخت سریال هایی با موضوع کرونا هستند و این انتظار وجود دارد تا در سایر حوزه های فرهنگی از قبیل سینما، تئاتر و هنرهای تجسمی نیز این موضوع در اولویت کاری هنرمندان این حوزه ها قرار گیرد.

انتهای پیام/

    آخرین مطالب