رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب:

آزادی و رهایی در اندیشه حضرت امام خمینی (ره) دارای بعد جهانی بود

کد خبر: 305838
|
11:40 - 1399/03/13
نسخه چاپی
آزادی و رهایی در اندیشه حضرت امام خمینی (ره) دارای بعد جهانی بود
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب گفت: آزادی و رهایی در اندیشه حضرت امام خمینی (ره) دارای بعد جهانی بود.


خسرو تمری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب در گفتگو بااسلام آباد خبر، با تسلیت سی ویکمین سال رحلت جانسوز حضرت امام خمینی(ره) گفت : امام خمینی (ره) بزرگترین منجی جهان بشریت بعد از رنسانس تا کنون بوده و به عنوان نائب برحق حضرت ولی عصر پیام الهی را در گستره جهان هستی منتشر کرد.


وی افزود: امام خمینی (ره) بزرگترین پیام آوری بود که پیامش به تنهایی برای ملت ایران نبود بلکه پیام ایشان یک پیام جهانی بود و لذا حرکتت و نهضت حضرت امام خمینی (ره) دارای یک جهت گیری جهانی در مقابله با جبهه ظلم و ستم و استکبار جهانی بود و به همین خاطر باید این حرکت را باید ادامه راه انبیاء و اولیاء الهی دانست.


تمری اظهار کرد: شعار و جهت گیری حضرت امام خمینی (ره)  برای مقابله با نظام سلطنت پهلوی در داخل ایران ، مقابله با رژیم صهیونیستی در منطقه و شعار استعمارزدایی ایشان در سطح بین المللی همه تابع یک اصل یعنی جبهه طاغوت بود که بیانگر شمولیت دیدگاه امام(ره) و نگاه جهانی حضرت امام (ره) به نهضت حسینی(ع) خود بود.


وی افزود: اراده الهی حضرت امام خمینی (ره) بر اصل ما می توانیم استوار شده بود و ایشان بیش از هر موضوعی بر این اصل تاکید داشتند که ملت های منطقه وملت ایران در صورت اراده برای زیرکشیدن نظام های طاغوتی می تواندد حکومت الهی را تشکیل و با اراده خود اداره کنند.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان اسلام آبادغرب تصریح کرد: یکی دیگر از ابعاد محوری اندیشه حضرت امام خمینی (ره) مردم و اراده مردم برای تحقق اهداف متعالی جامعه بود، حضرت امام خمینی (ره) بیش از هر جریان فکری دیگری به اراده عمومی برای شکل دادن به نهضت ها و تداوم این نهضت ها تاکید داشتند و این باور بیش از آنکه سیاسی یا تابع اهداف شخصی باشد تابع منفعت عمومی و ایمانی بود و ایشان بارها بر رابطه احترام آمیز متقابل مردم و مسئولان گوشزد می کردند  و در جایی فرمودند: « در هر صورت ما باید دنبال این معنا باشیم که مردم را نگه داریم و همین طوری که آقایان می گویند بدون پشتیبانی مردم نمی شود کار کرد.»


وی خاطرنشان کرد: خمینی عظیم بر لزوم حضور و مشارکت مردم در همه عرصه ها تاکید داشتند و معتقدند این حضور و مشارکت باید همیشگی و دائمی و واقعی باشد و در جایی فرمودند :«  اما راجع به تجارت، راجع به صنعت، راجع به اینها اگر مردم را شریک خودتان نکنید، موفق نخواهید شد»  یا تاکید ویژه ای در جاهایی دیگر بر مردم و نقش مردم و احترام مردم دارند گویایی عمق توجه حضرت امام به این واژه کلیدی و راهبردی است و در جایی دیگر فرمودند : جمعیت یا ملتی اگر بخواهد موفق باشند. علاوه بر این که برای خدا باید کار کنند و از دیگران چشمداشتی نداشته باشند باید با مردم باشند. بدون مردم نمی شود کار کرد و موفقیت حاصل نمی شود.


تمری در ادامه افزود : امام خمینی (ره) به معنای واقعی کلمه بزرگترین احیاگر اندیشه های آزادی در سطح جهان بودند و اندیشه های آزادی و رهایی ایشان نه تنها برای ملت ایران بلکه برای کشورهای منطقه و حتی کشورهای مظلوم و تحت ستم و تحت استعمار جهان بود و همین مساله باعث نگرانی جبهه استکبار و دشمنی بی پایان آنها با انقلاب ایران بود.


وی بیان داشت: فلسفه رهایی در اندیشه حضرت امام (ره) یک تفاوت اساسی با سایر رهبران جنبش ها دارد و آن این است که گاندی و سایر رهبران انقلابی به دنبال رهایی ملت خود از زیر یوق استعمار و ظلم بودند اما نگاه امام ره جهانشمول بود و لذا باید به امام به عنوان یک رهبر جهانی نگریست.


تمری همچنین به موضوع اصول و فروع در اندیشه حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود : امام (ره ) بیش از هر چیز بر اصول اساسی انقلاب و اسلام تاکید داشتند و مردم و مسئولان را از ورود به فروع و حواشی پرهیز می دارند.


وی افزود: تاکید حضرت امام(ره) این بود که دشمنان بدنبال آن هستند تا ملت و مسئولان را به فروع مشغول کنند و از اصول اساسی دور کنند و اگر فروع جایگزین اصول شود مشکلات زیادی برای نظام و جامعه اسلام پیش خواهد آمد.


وی در ادامه افزود : امروز جمهوری اسلامی ایران با همان ساسیت و خط مشی انقلابی که حضرت امام (ره) بنا نهاد بودند در حال حرکت است و هیچ چیز نمی تواند مانع این قدرت و اقتدار شود و بدون شک در آینده نزدیک جهت پیشرفت و رشد ایران اسلامی شتاب بیشتری خواهد گرفت.


تمری در پایان یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) را گرامی داشتند و افزود: یاد امام (ره) نه تنها در دل مردم ایران بلکه در دل ملت های آزایخواه جهان زنده است و روز به روز بر روشنی آن افزوده خواهد شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

آخرین مطالب

پربازدیدترین ها